Monday, Sep 3, 2018

صفحه نخست » دم خروس عرب ستیزی سپاه پاسداران در آخرین ترانه محسن چاووشی مسلخ نمایان شد!

chavoshi_090218.jpgایران بریفینگ / خوزستان، نام ترانه‌ای است که مدتی پیش از محسن چاووشی منتشر شد. ترانه‌ای که نشان از حس مسئولیت اجتماعی این هنرمند را دارد. در این ترانه چاووشی با هنرمندی از مظلومیت، معضلات و بی‌مهری نسبت به خوزستان می‌گوید. ترانه‌ای که در کل کشور خصوصاً خوزستان بسیار شنیده شد.

محسن چاووشی مدتی است همکاری خود را با سازمان اوج وابسته به سپاه پاسداران آغاز کرده است، «مسلخ» اولین کار او با سپاه پاسداران است که متأسفانه طعم خوب اثر خوبِ ترانه خوزستان را با این کار جدیدش بانام «مسلخ» از بین برد.

نکته جالب‌توجه درباره این آهنگ اینجاست که کارگردان «لاتاری» یعنی محمدحسین مهدویان که او نیز نزدیکی فراوانی با سازمان بدنام اوج دارد چندی پیش در یک برنامه تلویزیونی گفته بود که جرقه اولیه ساخت فیلمش از روی همین آهنگ بوده است.

به‌کارگیری هنرمندان شناخته‌شده و مردمی توسط سپاه پاسداران ازجمله سیاست‌هایی است که این نهاد در جهت اهداف سیاسی و گاه امنیتی‌اش پی می‌گیرد، اگرچه در ابتدا می‌تواند این حرکت موفق باشد اما باگذشت زمان و تبدیل‌شدن این هنرمندان به افراد حکومتی محبوبیت آن‌ها را کاسته و به حاشیه خواهند رفت.

چاووشی در ترانه مسلخ می‌گوید «دست عجم خار رطب میخوره شیره نخلا رو عرب میخوره» و درجایی دیگر می‌گوید: «قالیه کرمون تو دبی لگد شد».

عرب ستیزی ورای یک اقدام نژادپرستانه از سیاست‌هایی است که سپاه پاسداران و جمهوری اسلامی به دنبال تنش‌های فراوانی که با کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس و عربستان سعودی دارد به‌شدت دنبال می‌شود.

اکنون محسن چاووشی که خود یک هنرمند خوزستانی است عامل این پروژه سپاه پاسداران شده است.

با شنیدن این ترانه یاد مصرع شعر خواننده داریوش افتادم که می‌گفت بوی گندم مال من هر چه بکارم مال تو که چاووشی با رویکردی نژادی آن را با در تقابل قرار دادن «عرب» و «عجم» به‌نوعی جدید بیان کرد. انتظاری که از این هنرمند خوب کشور می‌رفت این بود که با انتخاب هوشمندانه و مناسب‌تری نسبت به اشعار و تهیه‌کننده‌اش اقدام می‌نمود.

به بن‌بست رسیدن خودمان یا مشکلات و کم‌کاری‌های ما به خاطر موفقیت‌های دیگران نیست، اگر خرمای ایران را بیش از ۲۰ کشور جهان و ازجمله کشورهای عربی منطقه مصرف می‌کنند، نه‌تنها ذلت نیست که افتخار ایران باید باشد بااینکه این اتفاق هم تاکنون رقم نخورده است.

احتمالاً آقای چاووشی فراموش کرده نخل داران هم استانی‌اش عجم نیستند و خار و شوری آب و مدیریت ناکارآمد مسئولان دست بالای همان تهیه‌کننده اثرش یعنی سپاه پاسداران در فاجعه سد گتوند است!

اگر دستان خوزستانی‌ها زخمی است و نخل‌ها تشنه نه به خاطر اعراب منطقه که به خاطر خیانت‌های سپاه پاسداران نسبت به مردم مظلوم خوزستان است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy