Thursday, Sep 6, 2018

صفحه نخست » انتقاد تند شهرام ناظری از صدا و سیما

ShahramNazeri_090518.jpgایران اینترنشنال - شهرام ناظری، خواننده موسیقی سنتی ایرانی، در واکنش به حکم دادگاه درباره شکایت محمدرضا شجریان از صدا و سیما پیرامون پخش بدون اجازه آثارش، گفت این سازمان «شاید بتواند افرادی بی‌مایه را عَلَم کند»، اما «یک هنرمند سطح بالا نیازی به این چیزها ندارد و می‌تواند با یک نوار یا یک سی‌دی کارش را بکند».

به گزارش ایلنا، ناظری با اشاره به این‌که «صداوسیما همیشه این اجحاف را در حق هنرمندان انجام داده و این زورگویی و رفتار غیرعادلانه را نسبت به همه داشته است»، گفت این سازمان ۴۰ سال است آثار او را پخش می‌کند، اما «هیچ حق و حقوقی به من نداده است. هیچ قراردادی نبسته و هیچ اجازه‌ای هم نگرفته است». به گفته او «اینجا هم زورگیری است و غیر از این هم انتظاری نمی‌رود یعنی اگر بخواهند نگاهی صحیح، قانونمند و عادلانه داشته باشند، باعث تعجب است».

این خواننده ایرانی گفته است که «جزو شاکیان از صداوسیما هستم و اگرچه هنوز این شکایت را به صورت رسمی ثبت نکرده‌ام اما همواره آمادگی‌اش را داشته‌ام و بار دیگر اعلام می‌کنم اگر کسی باشد که کارهای شکایت قانونی مرا از صداوسیما پیگیری کند با کمال میل، از همین لحظه حاضر به انجام شکایت هستم». او دلیل شکایت خود را «اجحاف و این همه استفاده‌های مربوط و مخصوصا نامربوط» از آثار خود دانست که او را «هم از نظر حیثیتی، هم معنوی و هم مادی متضرر» کرده‌اند.

هفته جاری محمد حسین آقاسی، وکیل محمدرضا شجریان از رد شکایت موکلش از صدا و سیما به دلیل پخش بدون مجوز آثار این هنرمند خبر داده بود. به گفته او این شکایت سال ۸۸ مطرح شده بود، اما در نهایت ماه جاری شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کارکنان دولت این شکایت را رد و اعلام کرد که انتشار این آثار در رسانه ملی موجب شهرت شجریان شده و به زیان او نبوده است.

شهرام ناظری با اشاره به این‌که صدا و سیما «زور می‌گوید»، گفت است که در ایران «همه چیز روی زور است و زور ما هم نمی‌رسد و شکایتی که می‌کنیم بی‌فایده است».

محمدرضا شجریان سال ۱۳۸۸ در نامه‌ای به عزت‌الله ضرغامی، رییس وقت سازمان صدا و سیما، به پخش آثارش اعتراض کرده و ترانه‌های خود را متعلق به فضای سال‌های اول پس از انقلاب در ایران دانسته و خواستار توقف پخش آن‌ها شده بود. صدا و سیما نیز از همان زمان پخش دعای ربنا - که در ایام ماه رمضان از تلویزیون پخش می‌شد -را متوقف کرد.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

شجریان چند سالی است که به دلیل ابتلا به سرطان کمتر در مجامع عمومی حاضر می‌شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy