Thursday, Sep 6, 2018

صفحه نخست » گزارش روزنامه «یو اس ای تودی» درباره یهودیان ایران خبرساز شد

IRIJewish_090518.jpgگزارشی از کارمل ملامد در جوییش جورنال

صدای آمریکا - هر از چندی که چهره عمومی رژیم ایران در غرب لطمه می بیند، رهبری جمهوری اسلامی از رسانه های غربی دعوت می کند تا برای ترمیم تصویر منفی یک رژیم یهودی ستیز سرکوبگر از اعضای جامعه یهودی گزارش تهیه کنند.

وزارت اطلاعات رژیم، رهبران جامعه یهودی در ایران را دست چین کرده است تا به گزارشگران غربی بگویند ایران برای زندگی یهودیان مکانی امن و آرام است. متاسفانه در گذشته رسانه هایی مانند «گاردین» در انگلیس، «فوروارد» در نیویورک، «نیویورک تایمز»، «سی ان ان» یا «ان بی سی نیوز» یا چنان خام بوده اند که چنین دروغ هایی را باور کرده و گزارش داده اند یا در انتشار آن همدست بوده اند.

این امر این بار توسط «یو اس ای تودی» اتفاق افتاده است که اخیرا با انتشار گزارشی ادعا می کند یهودیان در ایران احساس امنیت و احترام می کنند. به عنوان یک روزنامه نگار ایرانی یهودی که نزدیک به دو دهه مسائل یهودیان را پوشش خبری داده ام، احساس مسئولیت می کنم تا نادرستی و بی مسئولیتی «یو اس ای تودی» را در گزارش از یهودیان ایران آشکار کنم.

بلندگوهای این روزهای رژیم در حوزه مسائل یهودیان ایران، سیامک مره صدق، تنها نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی، و همایون سامه یح نجف آبادی، رئیس انجمن کلیمیان تهران، هستند. هر دو این آقایان اغلب ادعا می کنند یهودیان ایران در آزادی کامل به سر می برند و با هیچ خطری برای زندگی در ایران روبرو نیستند. آن چه این دو به گزارشگر روزنامه «یو اس ای تودی» نمی گویند این است که آنها آن چه رژیم افراطی اسلامی دیکته می کند را می گویند تا از بازداشت و مشکلات دیگر برای جامعه یهودی ایران پرهیز شود. چرا روزنامه «یو اس ای تودی» واقعیت های موجود در ایران را برای خواننده هایش توضیح نمی دهد.

در مقاله ادعا می شود بین ۱۲ تا ۱۵ هزار یهودی در ایران زندگی می کنند. این تعداد برای من قابل باور نیست زیرا طی ۲۵ سال گذشته رژیم همین رقم را تکرار کرده است. کسانی که با مهاجرت یهودیان از ایران آشنا هستند می دانند که «انجمن عبری یاری مهاجر» طی سه دهه گذشته بی سر و صدا به فرار یهودیان از ایران و جابجایی آنها به آمریکا و اسرائیل کمک کرده است و شمار یهودیان ساکن ایران کمتر و کمتر می شود. بر مبنای تخمین های خصوصی رهبران یهودیان ایرانی در لس آنجلس و نیویورک، شمار ایرانیان یهودی در ایران بین ۵ تا ۸ هزار نفر است.

ادعای «یو اس ای تودی» در تلاش رهبران رژیم برای ایجاد رابطه ای خوب با جامعه یهودی پس از اعدام حبیب القانیان هم کاملا غلط است. این روزنامه حتی اشاره ای نمی کند که دسامبر گذشته دو کنیسه در شیراز مورد حمله خرابکاران قرار گرفته است.

مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

اگر رژیم چنین به یهودیان علاقه دارد چرا طی سال ها یهودیان را به جاسوسی برای اسرائیل و ایالات متحده متهم کرده است؟ و چرا بین سال های ۱۹۹۴ و ۱۹۹۶ دوازده یهودی را هنگام فرار از ایران به پاکستان دستگیر کرد و از آن زمان تا کنون از آن ها چیزی شنیده نشده است؟

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy