Saturday, Sep 8, 2018

صفحه نخست » خروج زخمی‌های ایرانی و حزب‌الله از یمن؛ پیش‌شرط حوثی‌ها برای پیوستن به کنفرانس ژنو

العربیه - معمر الاریانی وزیر اطلاع‌رسانی یمن اعلام کرد که توصیه‌های عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری یمن به هیأت اعزامی این کشور به ژنو جهت دست‌یابی به صلحی پایدار برای جلوگیری از خونریزی بیشتر، کاملا واضح و روشن است.

الاریانی افزود: «اما رهبر شبه‌نظامیان حوثی، برای روز سوم، از سفر نمایندگانش به ژنو جلوگیری می‌کند. او خروج زخمی‌های حزب‌الله و ایران از یمن را شرط کرده است».

وزیر اطلاع‌رسانی یمن با نوشتن‌ یاداشت‌هایی در توییتر گفته است: «تلاش‌ مارتن گریفیت فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن و نقش این سازمان جهت یافتن راه حلی برای بحران یمن، با چالش روبه‌رو شده است. عدم موضع‌گیری فرستاده سازمان ملل و گروه وی، در قبال حضور نیافتن حوثی‌ها در گفت‌وگوهای ژنو، سوال برانگیز است».

خبرنگار العربیه، روز جمعه خبر داد که فرستاده سازمان ملل، حضور نمایندگان حوثی‌ها در ژنو در روز جمعه را بعید می‌داند. این در حالی است که سفیر واشنگتن در یمن، اعلام کرده است که مذاکرات صلح یمن، در صورتی که شنبه آغاز شود، دو هفته طول خواهد کشید.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

از سوی دیگر، دفتر اطلاع‌رسانی فرستاده سازمان ملل، روز جمعه اعلام کرده بود که مارتن گریفیتس، به تماس‌های خود با هیأت نمایندگی دولت یمن، ادامه می‌دهد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy