Saturday, Sep 8, 2018

صفحه نخست » بزرگ‌ترین ائتلاف‌های مجلس عراق خواستار استعفای نخست‌وزیر شدند

ebadi.jpgدویچه وله - در پی ناآرامی‌های بصره دو ائتلاف بزرگ سائرون و فتح در مجلس عراق خواستار استعفای فوری حیدر عبادی شده‌اند. مجلس عراق برای بررسی نقصان‌های خدمات عمومی در بصره جلسه‌ای فوق‌العاده تشکیل داد.

در پی ناآرامی‌های بصره دو ائتلاف سائرون به رهبری مقتدا صدر، روحانی معروف شیعه و فتح به رهبری هادی عامری، سیاستمدار عراقی خواستار برکناری هر چه سریع‌تری حیدر عبادی، نخست‌وزیر این کشور شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر، متحد سابق عبادی در بغداد اعلام کرد: «ما از دولت می‌خواهیم از مردم عذرخواهی و فورا کناره‌گیری کند.»

سخنگوی ائتلاف فتح مورد حمایت ایران نیز "شکست" دولت در حل و فصل بحران در بصره را محکوم کرد.

مجلس عراق شنبه ۱۷ شهریور (هشتم سپتامبر) به منظور بررسی بحران حاصل از نقصان‌های شدید موجود در خدمات عمومی شهر بصره جلسه‌ای فوق‌العاده تشکیل داد.

ناآرامی‌های بصره در اعتراض به نقایص شدید در خدمات عمومی، اوضاع بد اقتصادی، بیکاری و مشکلات بزرگ در تأمین آب شرب این استان از سه‌شنبه تا کنون دست کم ۱۲ کشته بر جا گذاشته است.

در این ناآرامی‌ها به حضور و "دخالت‌های ایران" در امور داخلی عراق نیز اعتراض و کنسولگری ایران در بصره به آتش کشیده شد.

عبادی می‌خواست با حمایت مقتدی صدر دولت جدید را تشکیل بدهد. با وجود این که انتخابات در ماه مه برقرار شده مجلس عراق بعد از انتخابات برای نخستین بار در اوایل ماه سپتامبر تشکیل جلسه داده است.

دو ائتلاف سائرون و فتح بزرگ‌ترین ائتلاف‌های مجلس عراق محسوب می‌شوند که فهرست انتخاباتی‌شان به‌ترتیب ۵۴ و ۴۷ کرسی را به دست آورده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy