Monday, Sep 10, 2018

صفحه نخست » اعطای بالاترین نشان نظامی کشوربه ضعیف ترین فرمانده ارتش!

IB_090918.jpgایران بریفینگ / آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در یک مراسم ارتشی وضعیت کشورهای سوریه، عراق و لبنان را نمونه‌هایی از آنچه «شکست توطئه‌های آمریکا در منطقه» خواند، دانست.

وی به وضعیت یمن اشاره‌ای نکرد اما اوضاع در سوریه، عراق و لبنان را «نشانه‌هایی از قدرت پروردگار و صدق وعده‌های الهی» توصیف کرد، این در حالی است که وضعیت حضور ایران در عراق نیز عملا پایان یافته است.

به گزارش ایران بریفینگ از خبرگزاری ایرنا، علی خامنه‌ای این مطلب را روز یک‌شنبه، ۱۸ شهریور، در مراسمی در دانشگاه علوم دریایی ارتش در نوشهر بیان کرد.

او در ادامه خواستار تقویت حداکثری نظامی جمهوری اسلامی شد و گفت که «براساس آیه شریفه قرآن هرچه می‌توانید بر قدرت خود بیفزایید که اقتدار شما دشمن را می‌ترساند و به عقب‌نشینی وامی‌دارد.»

رهبر جمهوری اسلامی پیشتر در چند بار تاکید نموده بودند که خطر جنگ ایران را تهدید نمی کند .

رهبر ایران همچنین به حضور سایبری ارتش و سپاه پاسداران در فضای مجازی اشاره کرده و گفت : با وجود این دشمن بشدت در زمینه‌های مختلف فعال است که باید با هوشیاری، وحدت و تکیه بر خداوند در مقابل او ایستاد.

در ادامه این مراسم امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، و فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش به جهت آنچه که صیانت از مرزهای آبی کشور در مدت تصدی فرماندهی نیروی دریایی ارتش، اعلام شد نشان درجه یک فتح از رهبر جمهوری اسلامی گرفتند .

نشان فتح به نشانی در جمهوری اسلامی ایران گفته می‌شود که توسط رهبر این کشور به رزمندگان نبردهایی با پیروزی چشم‌گیر داده می‌شود. مدال فتح در ۳ رده طلایی (فتح ۱)، نقره‌ای (فتح ۲) و برنزی (فتح ۳) اهدا می‌شود.

محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران در جنگ ایران و عراق با دریافت ۳ نشان طلایی فتح ۱ رکورددار دریافت بیشترین مدال طلایی فتح ۱ است. هاشمی رفسنجانی یک مدال طلایی فتح ۱، حسن روحانی یک مدال نقره‌ای فتح ۲ و قاسم سلیمانی یک مدال برنزی فتح ۳ را تا کنون دریافت کرده اند .

امیر سیاری در حالی مدال فتح می گیرد که این روزها از سوی ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان قضایی نیروهای مسلح دست کم تا کنون ۲ فرمانده ارشد وی در نیروی دریایی در پایگاه بندر عباس و همچنین کنارک به اختلاس و دریافت رشوه محکوم شده اند .

اگرچه غرق شدن ناو دماوند در پایگاه دریایی بندر انزلی دو ماه بعد از برکناری وی از فرماندهی نیروی دریایی ارتش بوده اما نوع مدیریت و فرماندهی وی در نیروی دریایی ارتش و انجام مانورها و ماموریتهای غیر ضروری عملا به غیر از دماوند باعث از کار افتادن سه زیردریایی کلاس کیلو خریداری شده از روسیه به نامهای نور، طارق و یونس و همچنین دو زیر دریایی های سطحی ایرانی به نامهای غدیر ۹۶۱ وغدیر ۹۶۲ شده است که بیش از ۲ سال است معیوب و لنگر گرفته اند از میان آنها غدیر ۹۶۲ قریب ۳ سال است در نزدیکی جزیره قشم در زیر آب مدفون است .

از سیاری در میان فرماندهان دو دهه اخیر ارتش جمهوری اسلامی به عنوان ضعیف ترین فرمانده ارتشی یاد می شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy