Tuesday, Sep 11, 2018

صفحه نخست » مشاور عالی خامنه ای در امور نظامی مخالفان خارج از کشور را تهدید کرد

safavi_091018.jpg

یحیی رحیم صفوی، مشاور عالی علی خامنه ای با اشاره به بمباران مقر حزب دموکرات کردستان در شمال عراق تهدید کرد که سپاه پاسداران در صورت لزوم مخالفان و دشمنان را "تا آن سوی مرزها و دریاها تعقیب" و سرکوب خواهد کرد.

***

به گزارش مهر؛ سیدیحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در دومین همایش ملی نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس اظهار داشت: ۸ سال دفاع مقدس تضمین کننده ۸۰ سال امنیت کشورمان است؛ چرا که دشمنان می‌دانند که اگر به ایران حمله کنند، مدافعان امنیت کشورمان آن‌ها را همچون علف‌های هرز درو می‌کنند.

وی افزود: مدافعان امنیت کشورمان فقط دفاع نمی‌کنند؛ بلکه متجاوزان را تا آن سوی مرزهای زمینی، دریایی و هوایی هم تعقیب می‌کنند.

آماده حمایت نظامی از سوریه برای مقابله با آمریکا هستیم

همچنین رادیو فردا نوشت مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور نظامی گفت اگر سوریه برای مقابله با آمریکا در شرق خاک خود «کمک» بخواهد، جمهوری اسلامی از این کشور «حمایت نظامی می‌کند»

حسین دهقان این موضوع را در گفت‌و‌گو با شبکه راشا تودی بیان کرده و افزوده که آمریکا از آن رو که به «دعوت» دولت بشار اسد وارد خاک سوریه نشده، باید از این کشور خارج شود.

وی که در دولت اول حسن روحانی سمت وزیر دفاع را به عهده داشت، صریحا گفته است: «اگر دولت سوریه و مردم سوریه بخواهند با آمریکا در شرق فرات مقابله کنند و کمکی از ایران بخواهند، ایران آمادگی دارد که در این مقابله، از سوریه حمایت نظامی کند».

این یکی از صریح‌ترین موضع‌گیری‌های یک مقام ایرانی علیه حضور نیروهای آمریکا در سوریه است که بدنبال افزایش تنش میان تهران و واشینگتن، با خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای و افزایش فشارهای این کشور بر ایران اعلام می‌شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy