Monday, Sep 10, 2018

صفحه نخست » ایران در آمریکا به پرداخت ۱۰۴ میلیون دلار به خاطر انفجار سال ۱۹۹۶ ظهران سعودی محکوم شد

zahran.jpgالعربیه ـ یکی از قضات دادگاه فدرال آمریکا دوشنبه ۱۰ سپتامبر، حکم پرداخت ۱۰۴. ۷ میلیون دلار از سوی ایران به خانواده‌های قربانیان انفجار ژوئن ۱۹۹۶ ظهران سعودی، که به کشته شدن ۱۹ نظامی آمریکایی انجامید را صادر کرد.

در این انفجار که پایگاه نیروهای آمریکایی را هدف قرار داد، از کامیون بمب‌گذاری شده استفاده شد. البته مشخص نیست که خانواده‌های قربانیان، چه زمانی و چگونه می‌توانند مبلغ غرامت را دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پریل هاول قاضی دادگاه فدرال آمریکا، این حکم را علیه ایران و سپاه پاسداران صادر کرد که از خود در برابر اتهامات حاکی از نقشش‌شان در انفجار روی داده مقابل مجتمع برج‌های الخبر، دفاع نکردند.

هاول گفت ۱۵ نظامی دیگر که هنگام انفجار در مجتمع حضور داشتند هم می‌توانند به خاطر آسیب‌های عاطفی ناشی از حادثه، درخواست غرامت کنند.

او افزود، ۲۴ تن از بستگان آن‌ها هم به خاطر رنج روانی ناشی از مشاهده آثار حمله بر عزیزانشان، می‌توانند غرامت دریافت کنند.

هاول با درخواست «غرامت‌های جزایی» مخالفت کرد و گفت قانون آمریکا، اجازه صدور حکم درباره این‌گونه غرامت را برای حملات پیش از سال ۲۰۰۸، نداده است.

دعوای قضایی خواستار غرامت در چارچوب «استثناهای قانونی در زمینه تروریسم بر قانون مصونیت حاکمیتی کشورهای خارجی» شده بود.

پُل جاستون وکیل مدافع شاکیان گفت: «شاکیان از حکم دادگاه خشنودند و منتظر آغاز جمع‌آوری پول هستند... حکم دادگاه مقداری از عدالت را به آن‌ها می‌بخشد».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy