Tuesday, Sep 11, 2018

صفحه نخست » اخراج ۳۲ هزار تبعه غیرمجاز افغان از استان کرمان

afghan.jpgایران وایر - استان‌وایر- مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان گفته از ابتدای سالجاری تاکنون ۳۲هزار تبعه افغانستان که به طور «غیر مجاز» وارد این استان شده بودند، طرد و به کشورشان بازگردانده شدند.

خلیل همایی‌راد گفته «ان دسته از اتباع کشور افغانستان که به‌طور مجاز در شهرهای مختلف این استان سکونت دارند از خدمات لازم در حوزه‌های مختلف از جمله آموزشی و بهداشتی برخوردار هستند.»

ایران روزانه ده‌ها مهاجر افغان را از این کشور اخراج و به ولایت «نیمروز» افغانستان می‌فرستد.

مهاجران اخراج شده می‌گویند که در ایران کارگری می‌کردند و پس از سپری کردن روزگار بسیار دشوار، از این کشور اخراج شده‌اند.

همچنین بنا به گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت، در چند ماه گذشته حدود نیم میلیون نفر از افغان‌های مقیم ایران به افغانستان بازگشته‌اند.

علت افزایش بازگشت مهاجران افغان کاهش ارزش ریال، واحد پول در بازارهای بین‌المللی دانسته می‌شود.

آمار منتشر شده از سوی این سازمان مربوط به شمار افغان‌هایی است که نام آن‌ها از سوی این سازمان به عنوان مهاجر در ایران ثبت نشده است. در واقع این افغان‌ها کسانی هستند که بدون اسناد شناسایی معتبر در ایران کار و زندگی می‌کردند.

بنا به گزارش مقامات مسئول ایران، از یک و نیم میلیون تا دو میلیون مهاجر افغان دیگر بدون اوراق شناسایی در ایران زندگی می‌کنند.

حکومت افغانستان هم اعلام کرده که از افغان‌هایی که بدون داشتن مدرک قانونی در ایران زنده‌گی می‌کنند، آمار دقیق ندارد، اما دو کشور پیش از این بر قانون‌مند شدن حضور مهاجران افغان در ایران و نیز اجراج نشدن اجباری این مهاجران توافق کرده بودند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy