Wednesday, Sep 12, 2018

صفحه نخست » مشایی و جوانفکر به شش سال و نیم و ۴ سال حبس محکوم شدند

mashaei_Javanfekr.jpgرادیو فردا ـ غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران، اعلام کرد اسفندیار رحیم مشایی در دادگاه بدوی به شش سال و نیم حبس محکوم شده است.

به گفته رئیس کل دادگستری استان تهران اسفندیار رحیم مشایی از بابت اتهام اول یعنی اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت به تحمل ۵ سال حبس، در ارتباط با عنوان اتهامی تبلیغ علیه نظام به تحمل یک سال حبس، در مورد اتهام سوم یعنی توهین به مقامات قضایی به سبب انجام وظیفه به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شده است.

غلامحسین حسینی همچنین گفت علی‌اکبر جوانفکر از بابت اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به تحمل ۴ سال حبس محکوم شده و این حکم قابل تجدیدنظر است.

این مقام قضایی هچنین تاکید کرد که بخشی از اتهامات مشایی و جوانفکر که در کیفرخواست مطرح نشده در دادسرای عمومی و انقلاب تهران مفتوح است که بایستی توسط دادسرا نسبت به آن اتهامات رسیدگی و اظهار نظر شود.

محمود احمدی‌نژاد در سخنان و نامه‌های مختلف بارها اعلام کرده که پرونده‌های مشایی رئیس دفترش در دوره ریاست جمهوری، حمید بقایی معاون اجرایی و علی‌اکبر جوانفکر مشاور رسانه‌ای‌اش، دارای اغراض سیاسی است و دادگاه‌ها غیرمنصفانه و نمایشی است.

حمید بقایی معاون احمدی‌نژاد در زمان ریاست جمهوری به اتهام «اختلاس» و «تضییع اموال دولتی» به ۱۵ سال حبس قطعی محکوم شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy