Friday, Sep 14, 2018

صفحه نخست » انتقاد مولاوردی از دخالت‌های قوه قضاییه در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس

molardi_091418.jpgدویچه وله - مشاور روحانی در امور حقوق بشر در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس از دخالت‌های کارشکنانه قوه قضاییه و نیروهای انتظامی در امور اجرایی انتقاد کرد. شهیندخت مولاوردی از شکست تلاش‌های دولت در برابر قوه قضاییه سخن گفت.

خبرنگار آسوشیتدپرس روز شنبه ۱۷ شهریور (۸ سپتامبر) در تهران با شهیندخت مولاوردی، مشاور رئیس جمهور در امور حقوق بشر گفت‌وگو کرده است.

مولاوردی در این مصاحبه از ناکارآمدی و شکست تلاش‌های دولت برای مانع شدن از دخالت‌های قوه قضاییه و همچنین دستگیری شهروندان کشورهای دیگر توسط نیروهای انتظامی و امنیتی ایران سخن گفته است.

روزنامه "میامی‌هرالد" روز جمعه ۲۳ شهریور (۱۴ سپتامبر) اقدام به بازنشر گفت‌وگوی مولاوردی با خبرنگار آسوشیتدپرس کرده است.

در این گفت‌وگو از جمله به دستگیری‌‌های خودسرانه و به‌ویژه دستگیری شهروندان کشورهای دیگر به اتهام جاسوسی اشاره شده است.

پرونده نزار زکا

در این گفت‌وگو موضوع دستگیری نزار زکا، کارشناس فناوری اطلاعات مطرح شد. نزار زکا که در عرصه آزادی‌های اینترنتی فعالیت می‌کند توسط سپاه به اتهام جاسوسی دستگیر شده و توسط دادگاه انقلاب به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.

مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

زکا که لبنانی‌تبار بوده و مقیم آمریکاست، در سپتامبر سال ۲۰۱۵ به دعوت شهیندخت مولاوردی برای شرکت در یک کنفرانس به ایران دعوت شده بود. اما این فرد توسط سپاه دستگیر شد.

مولاوردی در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس گفت که دولت روحانی برای ممانعت از دستگیری ذکا و پس از آن برای آزادی او از هیچ اقدامی فروگذار نکرده است، اما این تلاش‌ها ثمربخش نبوده‌اند.

این روزنامه در ادامه گزارش خود می‌نویسد که مولاوردی برخورد پلیس انتظامی با زنان "بدحجاب" را محکوم می‌کند و همچنین خواستار حضور فعال‌تر زنان در رقابت‌های ورزشی است.

مشاور روحانی در این مصاحبه گفته است بسیاری از دوستان او که برای حقوق زنان تلاش می‌کنند، توسط نیروهای امنیتی ایران دستگیر شده‌اند. او از دخالت‌ها و همچنین ناهماهنگی کامل در عملکرد دولت و قوه قضاییه انتقاد کرده است.

او گفته کار به جایی رسیده است که: «تلاش‌های یک قوه می‌تواند از سوی قوه دیگر نادیده گرفته شود و یا حتی خنثی گردد.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy