Sunday, Sep 16, 2018

صفحه نخست » تدبیر دولت برای مقابله با مشکلات اقتصادی مردم: ۷ دلار در ماه برای تامین کالاهای اساسی

yaraneh_091518.jpgمعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد که این وزارتخانه طرح اختصاص «کالا کارت» به ۱۰ میلیون نفر با مبلغ ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان را به دولت ارائه کرده است.

در همین حال سایت اقتصادآنلاین نوشت که دولت با درخواست وزارت کار و رفاه اجتماعی قصد دارد برای خرید کالاهای اساسی به مردم «کوپن الکترونیکی» ارائه کند.

احمد میدری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، روز یکشنبه ۲۵ شهریور در مصاحه با خبرگزاری تسنیم خبر داد که این وزارتخانه طرح اختصاص «کالا کارت» به ۱۰ میلیون نفر را به رئیس‌جمهور ارائه کرده است.

به گفته آقای میدری، در این طرح قرار است کارت‌های بانکی افرادی که یارانه به آنها واریز می‌شود تبدیل به «کالا کارت» شوند و افراد با مراجعه به فروشگاه‌ها به میزان تعیین شده کالاهای اساسی دریافت کنند.

وی گفت که این کارت‌ها ماهانه ۱۰۰ هزار تومان «شارژ» خواهد شد.

آقای میدری اضافه کرد: «در این طرح افراد دسترسی به پول نقد ندارند و در اصل این کارت‌ها تضمینی برای رسیدن کالاهای اساسی وارداتی با یارانه ارزی به دست مصرف‌کنندگان است».

انوشیروان محسنی بندپی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیز پیش از این وعده داده بود که به‌ همه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، تا آخر شهریور سبد کالا داده می‌شود.

وی همچنین خبر داده بود که دولت درحال بررسی طرح ارائه «کوپن الکترونیکی» به هشت دهک یا همه‌ افراد جامعه است.

در دوره جنگ ایران و عراق و تا چند سال پس از آن نیز برخی از مواد غذایی از جمله گوشت، برنج، قند به صورت کوپنی در بین مردم توزیع می‌شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی روز ۱۶ شهریور از تهیه پنج بسته برای حمایت از پنج گروه در برابر تحریم‌های آمریکا و نوسانات بازار ارز خبر داده بود که تهیه کالاهای اساسی و حمایت از افراد کم درآمد از جمله آنها است.

نمایندگان مجلس ایران نیز به دنبال تصویب طرحی دو فوریتی با هدف تأمین کالاهای اساسی بودند اما با مخالفت دولت پذیرفتند که این طرح را کنار بگذارند و دولت خود این موضوع را دنبال کند.

پس از خروج آمریکا از برجام و افزایش قیمت دلار گزارش‌هایی درباره انبار کردن کالاها توسط برخی از مردم منتشر شده است.

افزایش قیمت دلار بر دیگر شاخص‌های اقتصادی در ایران اثر گذاشته و در مردادماه امسال، نرخ تورم نقطه به نقطه به بیش از ۲۴ درصد رسید و تورم ماهانه با ثبت رقم ۵.۵ درصد، رکوردی بیست ساله را شکست.

بازگشت تحریم‌های آمریکا از روز ۱۵ مرداد آغاز شد و این کشور اعلام کرده است در مرحله بعدی تحریم‌ها که روز ۱۳ آبان آغاز می‌شود، تلاش می‌کند فروش نفت ایران را به صفر برساند.

از دیدگاه برخی تحلیل‌گران تحریم فروش نفت و تحریم‌های بانکی مهم‌ترین تحریم‌ها علیه ایران خواهد بود، موضوعی که برخی از مقامات جمهوری اسلامی نیز به آن اذعان کرده‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy