Monday, Sep 17, 2018

صفحه نخست » چگونه کره‌ای‌ها نظام مقدس را نقره داغ کردند

091618_top.jpg-بانک‎های کره‎ای به مشتریان ایرانی‎ خود گفته‎اند باید حساب های خود را ببندند.

-دلیل این دستور اجرای تحریم‎های ثانویه آمریکا اعلام شده است.

کیهان لندن - بانک‎های کره جنوبی به مشتریان ایرانی خود هشدار داده اند تا ۱۲ اکتبر (۲۲ مهر) حساب‎های خود را ببندند در غیر این صورت بانک در مورد این حساب‎ها تصمیم خواهد گرفت.

یکی از بانک‌ها به نام «ایویهانا» اصلی‎ترین بانک کره جنوبی است که اغلب کشورها و شرکت های خارجی‎ در آن حساب دارند و در ابلاغیه‎ای تازه اعلام کرده «با توجه به بازگشت تحریم‏ های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، مرحله دوم تحریم شامل ممنوعیت معاملات مالی با ایران به زودی آغاز می‎شود و بانک پس از نظرخواهی از مشاوران حقوقی آمریکایی، به این نتیجه رسیده است که با هرگونه ارتباط با مشتریان ایرانی در معرض تحریم ثانویه قرار خواهد گرفت.»

روزنامه خراسان روز یکشنبه، ۲۵ شهریور، در گزارشی با عنوان «نمک نشناسی کره‎ای‌ها» نوشته در کره جنوبی بسیاری از خدمات شهری و اینترنتی به حساب‎های بانکی متصل است و در صورت انسداد این حساب‎ها زندگی روزمره ایرانی‎های مقیم این کشور به ویژه دانشجویان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. به نوشته این روزنامه حتی دانشجویانی که با بورسیه دولت کره به این کشور رفته‏ اند نیز نمی‎توانند حساب بانکی باز کنند. ایرانی‎ها حتی برای تبدیل دلار به «وون» (واحد پول کره جنوبی) هم مشکل دارند.

مطالب بیشتر در کیهان لندن

آمارهای اولیه گمرکی نشان می‎دهد میزان خرید نفت کره جنوبی از ایران در ماه اوت با ۸۵ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۲۳۲ هزار و ۷۲۳ تن رسیده است. سئول نفت قراقستان را جایگزین نفت ایران کرده است.

با آغاز تحریم‎های آمریکا کره‌‎ای‎ها آرام و بی‎سر و صدا اقتصاد ایران را بایکوت می‎کنند. آنها سال گذشته نیز قرارداد فاینانس هشت میلیارد یورویی با ایران را به حالت تعلیق درآوردند. سه‌چهارم شرکت‌های کره‎ای انتقال کالا به ایران را متوقف کرده اند.

شرکت نفتی دایلیم اینداستریال و ماشین‎سازی هیوندا دو شرکت بزرگ کره‎ای هستند که قید همکاری با ایران را زده‎اند.

یکی از سیاست‎های ابلاغی علی خامنه‎ای پس از خروج آمریکا از برجام، گسترش نگاه به شرق بود و جمهوری اسلامی روی کره‎ جنوبی حساب ویژه‌ای باز کرده بود که شواهد نشان می‎دهد به بن‏ بست خورده است.

روز یکشنبه، ۲۵ شهریور، پویا فیروزی دبیر اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی به ایلنا گفته هیچ مشکلی در خصوص ارتباط تجاری ایران و کره و محدودیت برای تاجران و فعالان اقتصادی ایران از سوی دولت کره وجود ندارد!

او توضیح داده در چند روز اخیر برخی از بانک‌های کره‌ای به ایرانیانی که فاقد پاسپورت کره‌ای هستند و فقط دارای کارت اقامت هستند ابلاغ کرده که حساب‌های بانکی خود را ببندند.

در جریان سفر پارک گئون هی رییس جمهوری معزول کره جنوبی به ایران که اردیبهشت سال ۱۳۹۵ صورت گرفت ۱۹ تفاهمنامه همکاری در بخش‌های مختلف از جمله همکاری‌های نفت، گاز طبیعی، پالایشگاه و پتروشیمی و محیط زیست امضاء شد. در این سفر مقام ‏های بلندپایه دو کشور شعبه‎ای از «ووری بانک» کره را نیز در تهران افتتاح کردند.

در این سفر رییس جمهوری پیشین کره جنوبی و هیات همراه او به دیدار علی خامنه‎ای هم رفتند. در این دیدار رهبر جمهوری اسلامی گفته بود «روابط ایران و کره‌جنوبی باید مستمر، پایدار و بدون تأثیرپذیری از تحریم‌ها و غرض‌ورزی آمریکا باشد.»

خامنه‎ای همچنین گفته بود «خوشبختانه اکنون دولت کره‌جنوبی، دولت مساعد و همراهی است و ایران نیز از ظرفیت‎های فراوانی همچون برخورداری از نیروی انسانی جوان، با استعداد و تحصیل‌کرده برای افزایش همکاری های پایدار برخوردار است» حالا اما همه این محاسبات غلط از کار درآمده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy