Tuesday, Sep 18, 2018

صفحه نخست » انشعاب در حزب اعتمادملی

etemaadMelli_091818.jpgایران اینترنشنال - رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی، در پیامی اعلام کرد که در کنگره به گفته او «مهندسی‌شده، غیرقانونی و نامشروع‌» این حزب که قرار است مهر ماه سال جاری برگزار شود، شرکت نمی‌کند و به دنبال انشعاب از حزب اعتمادملی و تاسیس حزبی جدید است.

منتجب‌نیا در این پیام با اشاره به انتقادهای خود از شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، نوشت که تلاش‌های او برای اصلاح این وضعیت باعث شد «هسته‌ای کوچک در درون حزب» و با «هدایت، مدیریت و حمایت مدعیان ملکیت علی‌الاطلاق اصلاحات» علیه او شکل بگیرد. منتجب‌نیا اضافه کرده است که در کنگره ششم مهر این حزب شرکت نمی‌کند و به دنبال تاسیس حزبی جدید است.

الیاس حضرتی، قائم‌مقام فعلی حزب اعتماد ملی ، اما به خبرگزاری آنا گفت منتجب‌نیا از این حزب کنار نرفته است و قرار شده «فعلا» درباره بیانیه او صحبت نشود.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

مهدی کروبی خردادماه سال جاری پس از مخالفت مجدد شورای مرکزی این حزب با استعفای او از سمت دبیرکلی، اعلام کرده بود که اختیارات خود را به شورای مرکزی واگذار می‌کند. شورای مرکزی این حزب نیز تیرماه سال جاری حضرتی را به عنوان قائم‌مقام جدید حزب اعتماد ملی معرفی کرد، اما این اقدام از سوی منتجب‌نیا و حامیان او به «کودتای حزبی» تعبیر شد.

هم‌زمان قربانعلی قائمی، عضو هیات منصفه حزب اعتماد ملی، به فارس گفت انشعاب در حزب اعتماد ملی «به طور قطع اتفاق افتاد». حمیدرضا کارگر، از اعضای شورای مرکزی اعتماد ملی نیز به تسنیم خبر داد که «تصمیم بر این شد تا با ایجاد انشعابی تاریخی در بدنه اعتماد ملی و در قالب جمعی با محوریت آقای منتجب نیا برای آینده سیاسی کشور مسیر تازه ای را با تاکید بر اندیشه‌های اولیه اعتمادملی ایجاد کنیم». به گفته او این تشکیلات جدید از دوشنبه هفته آینده فعالیت‌های تشکیلاتی خود را آغاز می‌کند و همان زمان اسامی افراد منشعب از این حزب اعلام می‌شود.

حزب اعتماد ملی پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۴ از سوی مهدی کروبی و با دبیرکلی او تشکیل شد. پس از حصر کروبی در بهمن ماه سال ۸۹، فعالیت‌های این حزب هم کم‌رنکگ‌تر شد، اما در سال‌های اخیر اعضای آن تلاش کردند فعالیت‌های آن را مجددا آغاز کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy