Tuesday, Sep 18, 2018

صفحه نخست » ویدئو: استیک خوردن رئیس‌جمهور ونزوئلا در ترکیه جنجالی شد

خبر آمد که استیک خوردن رئیس جمهور ونزوئلا برایش دردسرساز شد، چون به گفته مخالفانش او رئیس جمهوری کشوری است که گوشت قرمز کالای نایاب و گرانی و بسیاری از مردم آن دچار سوءتغذیه هستند و او در یکی از گران‌ترین و مشهورترین استیک هاوس‌های جهان به تناول قطعه گوشت گرانی مشغول بوده است.

شاید او تنها رهبر کشوری بحران‌زده نباشد که در سفرهای خود با تشریفات و تجمل به گشت و گذار و خورد و خوراک می‌پردازد. اما شاید سر و صدا پیدا کردن استیک‌خوری او را کسی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده که دست‌کم برای بخش عمده‌ای از کاربران شبکه‌های اجتماعی مشهورتر از خود نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلاست.

"نصر ات"

شاید کمتر کاربر اینستاگرامی اهل غذا و رستوران باشد و اسم "نصر ات" (برگرفته از اسم نصرت و ات به معنی گوشت در ترکی) و بنیانگذار این مجموعه رستوران را نشنیده باشد؛ مرد ۳۵ ساله‌ای که به خاطر فقر خانواده‌اش در نوجوانی ترک تحصیل کرد و شاگرد قصابی شد و حالا حدود بیست سال بعد چندین رستوران عظیم در چند شهر جهان دارد که بیش از هزار نفر در این رستوران‌ها کار می‌کنند.

نصرت گوکچه که به خاطر نوع خاص پاشیدن نمک روی استیک‌هایی که می‎پزد به "سالت بی" مشهور شده، آنقدردر دنیای شبکه‌های اجتماعی مشهور شده که بسیاری از چهره‌های سرشناس جهان از لئوناردو دی‌کاپریو گرفته تا دیوید و ویکتوریا بکام به رستوران او می‌روند و فیلم و عکس آنها را هنگامی که نصرت برای‌شان غذا سرو می‌کند و نمک می‌پاشد، میلیون‌ها نفر می‎بینند.

نصرت گوکچه که در خانواده‌ای کرد در ارزروم به دنیا آمده، ۱۳ سالگی کار در یک قصابی در حومه استانبول را آغاز کرد. به گفته خودش بدون تعطیلی روزی ۱۸ تا ۲۰ ساعت کار می‌کرده است. مدتی را برای یادگیری آشپزی در رستوران‌هایی در آرژانتین بدون دریافت دستمزد کار می‌کرده است.

در سال ۲۰۰۹ نخستین رستوران خود را با ۱۲ میز و هشت آشپز و پیشخدمت در استانبول افتتاح کرد و اکنون ۱۴ رستوران در ترکیه، امارات متحده عربی، قطر و آمریکا دارد.

او هر روز ویدئویی روی اینستاگرم خود می‌گذارد که معمولا به سه دسته تقسیم می‌شود:

او علاقه خاصی به شخصیت‌های فیلم‌های مافیایی به خصوص پدرخوانده دارد و گاهی ویدئو‌هایی می‌گذارد که صحنه‌های این فیلم را بازسازی کرده است.

نصرت گوکچه پیش‌تر هم جنجال‌ساز شده بود. این‌ چهره‌ سرشناس شبکه‌های اجتماعی که تعداد دنبال‌کننده‌های میلیونی او در اینستاگرام از رئیس جمهور آمریکا هم بیشتر روز افتتاح شعبه رستورانش در میامی، محل اقامت جمیعیت زیادی از کوبایی تباران آمریکا، سیگار در دست کنار عکس فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا و رئیس جمهور سابق آن ایستاد و عکس خود را منتشر کرد.

بسیاری از کوبایی های مخالف کاسترو به شدت به او حمله کردند و عمل او را تطهیر کاسترو که به تازگی درگذشته بود دانستند.

این بار هم پذیرایی شخصی او از رئیس جمهور ونزوئلا موج نارضایتی هوادارانش را در پی داشته و عده‌ای با حمله به او گفته‌اند که دیگر صفحه او دنبال نخواهند کرد، چون او میزبان یک "دیکتاتور" بوده است.

آقای گوکچه با آنکه ویدئو را از روی حساب خود برداشته، اما همچنان این ویدئو دست به دست می‌شود. در این ویدئو آقای گوکچه شخصا فیله گوسفند را برای آقای مادورو و همسرش خرد می‌کند.

به طور متوسط یک پرس استیک همراه با پیش غذا و دسر بدون نوشیدنی در رستوران‌های "نصر ات" در ترکیه حدود ۱۰۰ دلار آمریکا می‌شود.

نمک بر زخم مردم ونزوئلا

انتقادها در داخل ونزوئلا شدیدتر هم بوده است چرا که بنابر گزارش‌ها حدود ۶۵ درصد از مردم این کشور از هنگام آغاز تورم شدید و نایاب شدن اقلام ضروری به طور متوسط ۱۱ کیلوگرم وزن از دست داده‌اند.

سوء تغذیه کودکان در این کشور رکوردی تاریخی بر جای گذاشته و از زمان آغاز بحران اقتصادی در سال ۲۰۱۴ حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار ونزوئلایی این کشور را ترک کرده‌اند.

با بالاگرفتن جنجال بر سر این تصاویر آقای مادورو در یک برنامه تلویزیونی پذیرفته که این غذای مجلل را در هنگام توقف میان‌راهی بازگشت از چین خورده است.

او گفته: "به ما خوش گذشت و نصرت شخصا سر میز ما آمد."

او همچنین از آقای گوکچه نقل کرده که گفته "عاشق ونزوئلا است". نصرت گوکچه هنوز واکنشی به این اظهارات آقای مادورو نشان نداده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy