Saturday, Sep 22, 2018

صفحه نخست » حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح در اهواز+ اخبار تکمیلی

حسین حسین زاده، معاون استاندار خوزستان اعلام کرد که بر طبق آخرین گزارشهای رسیده تاکنون ۲۵ نفر در پی حمله "تروریستی" به رژه نیروهای مسلح در اهواز کشته و ۶۰ نفر مجروح شده‌اند.

به گزارش ایسنا، آقای حسین زاده گفت که افراد عادی ،نظامیان و اهالی رسانه در میان کشته شدگان هستند.

مجتبی ذوالنوری، نماینده مجلس و رئیس فراکسیون دفاع و اقتدار ملی، آمار قربانیان حادثه رژه نظامی در اهواز را «۲۹ نفر» اعلام کرد.

ایرج نظری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در گفتگو با خبرنگار مهر تعداد مجروحان حادثه را ۶۰ نفر اعلام کرده است. مطابق اعلام مقامات ایران حال شماری از مجروحان وخیم گزارش می‌شود و احتمال می‌رود شمار کشته‌شدگان افزایش یابد.

همچنین ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران از کشته شدن هر چهار مهاجم در جریان درگیری با نیروهای امنیتی خبر داد. پیشتر در گزارش‌ها آمده بود که سه مهاجم در محل حمله کشته شده‌اند و مهاجم چهارم دستگیر شده است. حال شکارچی اعلام کرده است که مهاجم چهارم «پس از انتقال به بیمارستان به دلیل جراحات وارده» درگذشت.

«جنبش الاحواز» مسئولیت این حادثه را پذیرفت. این گروه اعلام کرد که در این حمله نیروهای نظامی هدف قرار گرفته‌اند. «جنبش الاحواز»اهداف این حمله تروریستی را «مشروع» خوانده است. گروه «جنبش الاحواز» می‌گوید برای استقلال خوزستان فعالیت می‌کنند. ایران این گروه را تجزیه‌طلب می‌داند.

***

سخنگوی جنبش الاحواز: مقاومت ملی اهواز عملیات امروز را انجام داد


ایران اینترنشنال - یعقوب حر التسطری سخنگوی «جنبش الاحواز» در گفتگو با ایران اینترنشنال می‌گوید «مقاومت ملی اهواز» عملیات امروز را ضد سپاه پاسداران و نیروهای نظامی جمهوری اسلامی انجام داد. او می‌گوید این حمله بیش از ۴۰ کشته داشته است.

***

داعش مسئولیت حمله به رژه اهواز را به عهده گرفت

گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) مسئولیت حمله "تروریستی" امروز به رژه نظامی در ایران را به عهده گرفته است.

اعماق، رسانه این گروه، این ادعا را مطرح کرده است.

داعش فیلم یا عکسی که نشانه وابستگی مهاجمان به این گروه باشد منتشر نکرده است.

در آنچه در اعماق منتشر شده به حضور حسن روحانی در رژه اشاره شده است، در حالی که آقای روحانی نه در رژه اهواز، بلکه در رژه تهران حاضر بود.

پیش از این گروه "مقاومت ملی الاحواز" مسئولیت حمله را به عهده گرفت.

***

چند عنصر مسلح در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز، حاضرین را به گلوله بستند.

به گزارش ایسنا، در مراسم امروز رژه‌های نیروی مسلح چند عنصر مسلح مردم را به گلوله بستند. گزارش‌های اولیه از این حادثه حاکی است شماری به شهادت رسیدند یا زخمی شدند.

امروز در حین برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز از سوی فرد یا افرادی ناشناس تیراندازی شد.

57749356.jpg

'' طبق مشاهده خبرنگار ایسنا، این حمله دقایقی پیش در هنگام برگزاری رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در منطقه لشکر 92 زرهی اهواز صورت گرفت.

گزارش حاکی است که تیراندازی از پشت جایگاه مخصوص مسئولان انجام شده و حاضران برای احتیاط روی زمین افتادند. مهاجمان لباس نظامی به تن داشته‌اند. از تعداد زخمی‌ها هنوز آماری در دست نیست.

این تیراندازی حدود 10 دقیقه ادامه داشته است و تا لحظه مخابره خبر، صدای آژیر آمبولانس‌ها که به سوی محل می‌روند، شنیده می‌شود.

77777777.jpg2222333333.jpg

photo_2018-09-22_00-10-59.jpg

57749417.jpg

22222.jpg

دستور روحانی به دستگاههای امنیتی: حادثه تروریستی اهواز را پیگیری کنید

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به دستگاههای امنیتی این کشور دستور داد تا "حادثه تروریستی" اهواز را پیگیری کنند.

به گزارش ایرنا، آقای روحانی در تماس با وزیر کشور و استاندار خوزستان " دستورات لازم را به وزارت اطلاعات برای بسیج همه امکانات دستگاهها و نهادهای امنیتی و نظامی جهت شناسایی سریع تروریست ها و سرشاخه های ارتباطی آنان و برخورد قاطع" را صادر کرد.

***

طبق گزارش خبرنگار ایسنا، آیت‌الله جزایری، نماینده ولی ففیه در خوزستان، آیت‌الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، غلام رضا شریعتی، استاندار خوزستان و جمال عالمی نیسی، فرماندار اهواز از جمله مسوولان حاضر در این مراسم بودند که اکنون در سلامت کامل هستند.

***

خبرنگار تسنیم کسب اطلاع کرده که تیم تروریستی شامل چند نفر بوده و در ساختمان و پارک پشتی محل برگزاری رژه مستقر بوده‌اند و از آنجا موفق به تیراندازی بسوی مراسم رژه شده‌اند. تروریست‌ها موفق نشده‌اند که وارد مراسم رژه شوند و صرفا از فاصله دور بسوی مراسم و یگان‌های رژه رونده شلیک کرده‌اند.

تیم تروریستی پس از تیراندازی به سوی مراسم رژه از محل گریخته‌اند و در حال حاضر نیروهای امنیتی در تعقیب آنها هستند.

***

استاندار خوزستان: گروه تروریستی حمله کننده به رژه نیروهای مسلح در اهواز متلاشی شد


تسنیم - گروه استان‌ها- غلامرضا شریعتی گفت: اعضای تیم تروریستی که به رژه نیروهای مسلح در اهواز حمله کردند با هوشیاری نیروهای امنیتی و نظامی زخمی و کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، غلامرضا شریعتی درباره آخرین جزئیات حادثه تروریستی امروز صبح در مکان رژه نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صبح امروز در حین رژه نیروهای مسلح در بلوار قدس اهواز افرادی با لباس مبدل به سمت مسئولان و مردم حاضر در محل رژه تیراندازی کردند.

استاندار خوزستان گفت: با وجود این حادثه به سمت جایگاه مسئولان، به دلیل واکنش سریع نیروهای امنیتی، هیچ‌یک از مسئولان حاضر در جایگاه از جمله آیت‌الله جزایری، نماینده ولی ففیه در خوزستان، آیت‌الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و جمال عالمی نیسی، فرماندار اهواز و فرماندهان ارشد نظامی آسیبی ندیده‌اند.

وی با بیان اینکه اوضاع تحت کنترل نیروهای نظامی و امنیتی است، افزود: این تیم تروریستی با هوشیاری نیروهای امنیتی و نظامی متلاشی شدند.

***

ظریف: ایران قاطعانه به حملات تروریستی اهواز پاسخ خواهد داد

تسنیم ـ وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران حامیان تروریسم در منطقه و اربابان آمریکایی‌ آنها را مسئول می‌داند، گفت که ایران قاطعانه به حملات تروریستی اهواز پاسخ خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد جواد ظریف در پی حمله تروریستی در اهواز در پیامی توئیتری نوشت: تروریستهای استخدام شده، آموزش دیده و تسلیح شده و تامین شده توسط یک رژیم خارجی به اهواز حمله کرده‌اند. کودکان و خبرنگاران در میان قربانیان هستند. ایران، حامیان تروریسم در منطقه و اربابان آمریکا آنها را برای چنین حملاتی مسئول می‌داند. ایران، در دفاع از ایرانیان، قاطعانه و سریع پاسخ خواهد داد.

سردار فدوی: حادثه رژه اهواز در ادامه اقدامات داعش در عراق و سوریه است

خبرگزاری فارس - معاون هماهنگ کننده سپاه درباره حادثه تیراندازی در رژه اهواز گفت: این مساله (تیراندازی) که نشان دهنده توان و قدرت نیست بلکه نشان از ذلت و در ادامه اقدامات داعش در عراق و سوریه است که مردم بی گناه را به شهادت می‌رسانند.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سردار علی فدوی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران، پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست شنبه‌های انقلاب در پاسخ به سوال فارس درباره حادثه تیراندازی در رژه اهواز اظهار داشت: اگر در هر گوشه‌ای از کشور دو یا سه نفر به مردم تیر بزنند، آیا این هنر است؟ مگر اینگونه اتفاقات هر روز در آمریکا یا شهرهای اروپا رخ نمی‌دهد؟

وی افزود: این مساله (تیراندازی) که نشان دهنده توان و قدرت نیست بلکه نشان از ذلت و در ادامه اقدامات داعش در عراق و سوریه است که مردم بی گناه که نه در موقعیت دفاعی و نه در موقعیت نظامی هستند را به شهادت می‌رساند.

فدوی اظهار داشت: هنر این است که در مقابله‌ای که دو طرف آن مشخص است، قدرت داشته باشیم. ما طراحی بسیار بزرگ و توطئه‌ای به نام داعش را به ذلت کشاندیم که این برای دشمن سخت است.

وی پیرامون چرایی حرکات تحریک آمیز ناوهای آمریکایی در آب‌های خلیج فارس تصریح کرد: علت اینکه اتفاقی پیش نیامده، این است که آمریکایی‌ها حرف گوش‌کن‌تر شده‌اند اما قبلا کمتر حرف گوش کن بودند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها اگر طبق قوانین بین المللی عمل کنند، ما کارشان نداریم، گفت: چه آمریکایی‌ها چه انگلیسی‌ها و چه هر کشور دیگر، علاوه بر قوانین بین المللی، اگر طبق روالی که ما مشخص میکنیم، عمل کنند، اتفاقی رخ نخواهد داد، در غیر این صورت، حتما با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

فدوی ضمن اشاره به محکومیت حمله اخیر موشکی سپاه از سوی اروپا گفت: اروپایی‌ها در دعوای استکبار جهانی با انقلاب اسلامی، همواره دنباله رو استکبار بوده‌اند و هیچگاه به عنوان نظر مستقل، معنا و مفهومی نداشته اند؛ اصلا به اروپایی‌ها ارتباطی ندارد که ما چه کرده‌ایم.

فدوی ادامه داد: اگر خود اروپایی‌ها جای داعش شرارت می‌کردند و کشوری مثل سوریه از ما می‌خواست که برخورد کنیم، حتما برخورد می‌کردیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه در مورد نحوه برخورد ایران با اروپا در مساله برجام باید خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات امام و رهبری، ما هیچگاه در هیچ موضوعی، شروع کننده نبوده‌ایم اما اگر مساله‌ای شروع شد، بسیار سخت برخورد می‌کنیم.

واکنش مشاور رهبر ایران به حمله در اهواز

علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر ایران در امور بین‌الملل در واکنش به حمله امروز اهواز گفت: : "حمله ددمنشانه و تروریستی صبح امروز در اهواز و به شهادت رساندن مردم مظلوم و بی‌دفاع کشورمان، با پاسخ محکم جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد."

photo_2018-09-22_00-02-14.jpg



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy