Sunday, Sep 23, 2018

صفحه نخست » آمریکا اتهام تهران مبنی بر حمایت واشینگتن از مهاجمان مسلح اهوازی را رد کرد

nikki_haley.jpgالعربیه ـ نیکی هیلی، سفیر ایالات متحده آمریکا، در سازمان ملل متحد روز یکشنبه، ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۸ ضمن رد اتهام ایران به آمریکا مبنی بر حمایت واشینگتن از حمله مسلحانه به رژه نیروهای مسلح در اهواز، گفت، بهتر است رهبران ایران به جای این تهمت‌ها به طور عمیق‌تری به داخل کشورشان نگاه کنند.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی (سی. ان. ان) در پاسخ به اظهارات حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، گفت: «روحانی اول باید به پایگاه داخلی خود نظری بیندازد تا ببیند مشکلات از کجا سرچشمه می‌گیرد، البته او می‌تواند ما را همانطور که می‌خواهد سرزنش کند، اما آنچه او باید انجام شود این است که به «آینه» نگاه کند تا واقعیت‌ها را خوب ببیند».

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران روز گذشته ضمن اشاره به حمله مسلحانه به رژه نظامی سپاه پاسداران ایران در شهر اهواز که به کشته شدن بیست و چهار نفر و چندین زخمی منجر شد، اظهار داشت که ایالات متحده آمریکا به دنبال برهم زدن امنیت داخلی ایران است او برخی کشورهای عربی همپیمان آمریکا را به حمایت مالی و نظامی از گروه‌های اهوازی متهم کرد.

وزارت خارجه ایران در واکنش به حمله مسلحانه به مراسم رژه در اهواز، سفرای چند کشور اروپایی را احضار کرده است.

بنابر گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، وزارت خارجه ایران ساعاتی پس از حمله مسلحانه در شهر اهواز دیپلمات‌های ارشد بریتانیا، هلند و دانمارک را احضار کرده و به اجازه فعالیت به گروه‌های اهوازی در خاک این کشورهای، به شدت انتقاد کرده است.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز آمریکا و اسرائیل را به دست داشتن در این عملیات مسلحانه متهم کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy