Monday, Sep 24, 2018

صفحه نخست » بزودی جمهوری اسلامی با تحریم هایی بیشتر از این هم مواجه خواهد شد

tahrim_092418.jpgرادیو اسرائیل - مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه گفت تصمیم رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا به خروج از توافق جامع هسته ای موسوم به برجام که در سال ۲۰۱۵ بین ایران و قدرت های جهانی امضا شد تأثیر عمیقی بر ایران و کل منطقه داشته است.

جان بولتون که با شبکه خبری فاکس نیوز درباره سخنرانی روز سه‌شنبه پرزیدنت ترامپ در سازمان ملل متحد گفت و گو می کرد افزود اما تلاش ایران برای تحمیل سلطه خود بر خاورمیانه کشورهای منطقه را مختل کرده است.

وی با بیان اینکه بخشی از سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا در نشست سران مجمع عمومی سازمان ملل به تهدید هسته ای ایران و کره شمالی اختصاص دارد گفت تحریم‌های بیشتری علیه تهران در راه است.

جان بولتون در پاسخ به اینکه رابطه آمریکا و ایران به کجا میرسد گفت تحر یم‌های قبلی و تحریم‌های ماه نوامبر تاثیرات چشمگیر اقتصادی و سیاسی در داخل ایران خواهد داشت و این همان است که ما می‌خواهیم.

جان بولتون اضافه کرد ما خواهان تغییرات چشمگیر و عمده در رفتار رژیم ایران هستیم و اگر آنها به این تغییرات تن ندهند با پیامدهای بیشتری روبرو خواهند شد چرا که ما موارد بیشتری را برای تحریم و راههای دیگری برای اعمال حداکثر فشار بر رژیم ایران پیدا خواهیم کرد.

مشاور پرزیدنت ترامپ در بخش دیگری از اظهارات خود به رفتارهای ایران در منطقه اشاره کرد و گفت تحولات سوریه نشان می‌دهد تهدیدات ایران نه تنها در زمینه هسته‌ای بلکه در حوزه منطقه خاورمیانه نیز همچنان ادامه دارد.

آقای بولتون اول اردیبهشت و در نشست خبری پس از دیدار با یک مقام ارشد روسیه گفته بود هدف ایالات متحده بازگشت فشار و تحریم بر جمهوری اسلامی و در واقع بازگشت به دوران قبل از توافق هسته ای موسوم به برجام است.

پرزیدنت ترامپ ۱۸ اردیبهشت اعلام کرد ایران با ادامه برنامه موشکی بالستیک و رفتار بدخواهانه خود در خاورمیانه روح توافق هسته ای را نقض می کند و به همین دلیل آمریکا از آن خارج می شود.

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا مایک پمپئو نیز خرداد ماه با اعلام ۱۲ شرط آمریکا برای رسیدن به توافق جدید با تهران آمادگی امریکا را برای گفتگو با رژیم اسلامی اعلام کرده بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy