Monday, Sep 24, 2018

صفحه نخست » شورای امنیت حمله اهواز را «تروریستی، شریرانه و بزدلانه» خواند

unsecurity.jpgیورونیوز ـ شورای امنیت سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای حمله اهواز را «تروریستی، شریرانه و بزدلانه» خواند و آن‌را «بشدت» محکوم کرد.

اعضای شورای امنیت در این بیانیه ضمن تسلیت به «خانواده قربانیان و دولت ایران» تروریسم را «در هر شکلی» محکوم کردند و آن‌ را «شدیدترین تهدید علیه صلح و امنیت بین الملل» خواندند.

در این بیانیه همچنین اعضای دائم و غیردائم شورای امنیت سازمان ملل تاکید کردند که عاملان و سازمان‌دهندگان این حمله «و کسانی که از آن حمایت مالی کرده یا هرگونه مسئولیتی داشتند» باید محاکمه شوند. شورای امنیت از تمام کشورها خواست برای شناسایی و محاکمه عاملان و سازمان‌دهندگان با ایران همکاری کنند.

شورای امنیت در بخش دیگری از این بیانیه «تروریسم» را با هر انگیزه‌ای «جنایت غیر قابل توجیه» خواند و تاکید کرد که کشورها موظفند که با «تمام قوا و در چارچوب مقررات بین المللی» با آن مبارزه کنند.

در جریان حمله اهواز که روز شنبه روی داد ۲۴ نفر از جمله افراد غیرنظامی جان خود را از دست دادند و بیش از ۶۰ نفر نیز زخمی شدند. گروه داعش با انتشار فیلمی، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

علی خامنه‌ای، رهبر ایران روز دوشنبه عاملان و سازمان‌دهندگان این حادثه را کار افرادی خواند که «هر جا در سوریه و عراق گرفتار می‌شوند، آمریکایی‌ها نجاتشان می‌دهند و دستشان در جیب سعودی و امارات عربی [متحده] است.» وی همچنین تهدید که ایران «گوشمالی سختی» به این اقدام خواهد داد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy