Tuesday, Sep 25, 2018

صفحه نخست » جبهه ملی: جمهوری اسلامی مقصر و مسئول حادثه تروریستی اهواز است

melli_092518.jpgدماوند، جبهه ملی ایران با صدور بیانیه ای، ضمن محکوم کردن حمله مسلحانه به رژه نیروهای مسلح در اهواز، در عین حال، نهادهای امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی را به علت «ناتوانی در حفظ امنیت»، مقصر و مسئول این حادثه دانسته است.

جبهه ملی ایران همچنین از دستگاه های امنیتی و نظامی به مثابه سازمان هایی نام برده که «فقط می توانند قدرت خود را در برخورد با زنان و دانشجویان و کارگران و مال باختگان و اعتراضات قانونی و مدنی ملت ایران به نمایش بگذارند.»

این تشکیلات سیاسی در پایان، از «هزینه کردن منابع مالی کشور در مواردی که با منافع ملی ایران سازگاری ندارد و عدم توجه به توسعه اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم در استان های مرزی و رفع نکردن فقر و بیکاری در این مناطق» به عنوان «بهترین بستر برای رشد افکار شوم تجزیه طلبی و تمسک به تحرکات ضد ایرانی و غیر انسانی» نام برده است.

متن کامل بیانیه جبهه ملی ایران به شرح زیر است:

تیراندازی کور به سوی سربازان غیر مسلح و در حال رژه و شهروندان زن و مرد و کودک در اهواز، قلب ایرانیان را در سراسر کشور جریحه دار کرده است.

این حمله ددمنشانه که در سالگرد حمله عراق به ایران ساماندهی شده بود، توسط هر سازمان و نهادی که انجام شده باشد اقدامی جنایتکارانه و غیر انسانی وناجوانمردانه بوده است. آنگونه که در رسانه ها اعلام شده گروه تروریستی و تجزیه طلب الاهواز که حدود ۱۹ سال پیش در لندن اعلام موجودیت کرده، مسئول این حرکت جنایت بار بوده است این گروه تاکنون دهها حمله تروریستی و انفجار در تاسیسات و لوله های نفتی را در خوزستان انجام داده و مسئول کشتن و زخمی کردن دهها نفر از مردم میهن دوست اهواز می باشد.

جبهه ملی ایران این فاجعه انسانی دردناک را که در آن بسیاری از هموطنان عزیز ما شهید و مجروح شده اند به ملت بزرگ ایران و مردم خوب و عزیز و ایران دوست خوزستان به ویژه به خانواده هایی که عزیزان خود را در این حادثه نفرت انگیز از دست داده اند صمیمانه تسلیت می گوید و نهادهای امنیتی و نظامی را به علت ناتوانی در حفظ امنیت فرزندان سرباز و سایر هم میهنان، مقصر و مسئول می شناسد. نهادهایی که فقط میتوانند قدرت خود را در برخورد با زنان و دانشجویان و کارگران و مال باختگان و اعتراضات قانونی و مدنی ملت ایران به نمایش بگذارند.

جبهه ملی ایران در ضمن به هیئت حاکمه جمهوری اسلامی نیز هشدار می دهد که هزینه کردن منابع مالی کشور در مواردی که با منافع ملی ایران سازگاری ندارد و عدم توجه به توسعه اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم در استان های مرزی و رفع نکردن فقر و بیکاری در این مناطق ، بهترین بستر را برای رشد افکار شوم تجزیه طلبی و تمسک به تحرکات ضد ایرانی و غیر انسانی فراهم می نماید.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy