Tuesday, Sep 25, 2018

صفحه نخست » الجبیر: ایران در سوریه دست به پاکسازی نژادی می‌زند

Jobair.jpgالعربیه - عادل الجبیر وزیر امور خارجه پادشاهی عربی سعودی گفت که ایران به سیاست‌های خصمانه‌اش در منطقه ادامه داده و در سوریه دست به پاکسازی نژادی می‌زند.

الجبیر در کنفرانس سالیانه «اتحاد علیه ایران اتمی» در نیویورک که روز سه‌شنبه ۲۶ سپتامبر در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، شرکت کرد و گفت که ایرانی‌ها به ایران به عنوان دروازه‌ای به سمت حزب‌الله می‌نگرند و در مناطقی از سوریه دست به پاکسازی نژادی می‌زند.

او ایران را کشوری توصیف کرد که «حتی بدون تسلیحات اتمی نیز خطرناک است و اگر به اسلحه اتمی دست یابد، نمی‌توان جلوی آن را گرفت، زیرا که آنچه ایران را خطرناک می‌کند، رفتار این کشور است نه توانش.»

از سوی دیگر شیخ عبدالله بن راشد آل خلیفه، سفیر پادشاهی بحرین در آمریکا نیز در این نشست گفت: «راه‌حل مقابله با خطر ایران، با تغییر رژیم تهران در ارتباط است.»

او افزود: «ملت ایران شایسته زندگی بهتر و دولت بهتری است. ملت ایران نیازمند همه حمایت‌هایی است که امکان تغییر رژیم حاکم در این کشور را فراهم سازد.»

یوسف العتیبه سفیر امارات متحده عربی در آمریکا نیز خواستار افزایش فشارها علیه ایران شد و گفت: «تغییر در سیاست‌های ایران بدون فشار خارجی امکان‌پذیر نیست. این فشار نباید تنها از جانب آمریکا بلکه از سوی اروپا، آسیا و همگان باشد... هیچ تغییر در رفتار ایران پس از توافق هسته‌ای مشاهده نشد.»

مایک پومپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا نیز در این نشست، به ایران درباره هرگونه هجوم به موسسات آمریکایی یا شهروندان این کشور هشدار داد و از ایران دیگر کشورها خواست دست از حمایت ایران بردارند.

پومپئو گفت: «گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران به نهادهای دیپلماتیک در عراق حمله کردند... ایالات متحده آمریکا ایران را برای هر آسیبی که به شهروندانش یا زیرساخت‌هایش برسد، محاسبه خواهد کرد... رژیم ایران باید بداند که آمریکا در مقابل حمایت از سازمان‌های تروریستی، دست به سینه نخواهد ایستاد.»

وزیر امور خارجه آمریکا از تلاش‌های اروپا برای ایجاد سازوکار مالی جدید که بتواند تحریم‌های آمریکا علیه ایران را دور بزند، محکوم کرد. این سازوکار می‌تواند به بزرگترین حامی تروریسم در جهان امکان دسترسی به منابع مالی را می‌دهد.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا در این نشست تهران را تهدید کرد: «اگر ما یا یکی از همپیمانان یا شرکایمان را عصبانی کنید، عواقب وخیمی در انتظارتان خواهد بود.»

بولتون گفت: «رژیم آدمکش و حامیانش اگر رفتارشان را تعییر ندهند، با عواقب خطرناکی مواجه خواهند شد. پیام من امروز به آنها روشن است: ما شما را زیر نظر داریم و تحت تعقیب قرارتان می‌دهیم.»

مشاور امنیت ملی آمریکا از کشورهای اروپایی و تلاش آنها برای دور زدن تحریم‌ها علیه ایران انتقاد کرد و از عزم آمریکا برای محاسبه رژیم ایران خبر داد.

او در پایان گفت: «به استفاده از همه ابزارهای قانونی برای حمایت شهروندانمان ادامه می‌دهیم. فشار علیه ایران برای تغییر رفتارهای بی‌ثبات کننده‌اش را متوقف نمی‌کنیم.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy