Thursday, Sep 27, 2018

صفحه نخست » علی کریمی: فشار تحریم‌ها را مردم ایران تحمل می‌کنند نه حسن روحانی

karimi_092618.jpgالعربیه - علی کریمی، بازیکن سابق تیم ملی ایران و بهترین بازیکن فوتبال پیشین آسیا با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش گفت که منظور حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، از اینکه "ما مشکل اقتصادی نداریم" مردم کشور ایران نیست و فشار تحریم‌ها را نه "ما"ی مورد نظر روحانی، که مردم ایران تحمل می‌کنند.

علی کریمی در صفحه اینستاگرامش نوشت: «من تازه فهمیدم "ما" با "ما" فرق می‌کنه! مثلا وقتی رئیس‌جمهور محترم میگه "ما مشکل اقتصادی نداریم"، "ما" توی اون "ما" نیستیم. "ما" منظورش "ما"ی اونهاست نه "ما"ی "ما". حالا تازه فهمیدم که "ما" الکی خودمون رو قاطی "ما"ی اونها کردیم. بنده خدا راست میگه، اون "ما" که مشکل اقتصادی نداره! این "ما"یی که "ما" توش هستیم مشکل اقتصادی داره که ربطی به اون "ما" نداره! ولی وقتی میگه ما تحریم‌ها رو تحمل می‌کنیم، منظورش از "ما" ماییم.. نه "ما"ی خودشون.»

3480fd7a.JPGحسن روحانی در سخنرانی روز سه‌شنبه 25 سپتامبر خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «ملت ایران در خلال چهل سال گذشته نشان داده که علیرغم سختی‌ها و تنگناهای ناشی از تحریم‌ها، همچنان مقاوم است و می‌تواند از این مرحله دشوار نیز به خوبی عبور کند.»

روحانی با اشاره به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، تحریم‌ها علیه ایران را «تروریسم اقتصادی» خواند و گفت که سیاست کشورش «تعهد در برابر تعهد، نقض در برابر نقض، تهدید در برابر تهدید و گام در برابر گام، به جای حرف در برابر حرف» است.

علی کریمی که صفحه اینستاگرامش بیش از 3 میلیون و 600 هزار نفر دنبال‌کننده دارد، بارها مطالبی با مضامین اجتماعی و سیاسی منتشر کرده و به انتقاد از روند حاکم بر ایران و سیاست‌های رژیم این کشور پرداخته است.

او در ژوئن 2017 با انتشار مطلبی از مردم ایران خواست با یکدیگر متحد شده و در اعتراض به روند گرانی‌ها در این کشور، کالای گران نخرند. او در روز سه‌شنبه 19 ژوئن 2018 به دلیل انتشار این مطلب به دادگاه فرهنگ و رسانه احضار شد.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

همزمان با سخنرانی روسای جمهوری ایران و آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل، ارزش پول ملی ایران در مقابل دلار بار دیگر سقوط کرد و رکورد جدیدی ثبت کرد. گزارش‌های منتشر شده در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی حکایت از آن دارد که دلار در صرافی‌های ایران روز چهارشنبه 26 سپتامبر، مرز 18 هزار تومان را شکست.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy