Friday, Sep 28, 2018

صفحه نخست » نگرانی ارتش اسرائیل از توانایی های جنگی خود در برابر ایران و حزب الله

isr_092818.jpgرادیو اسرائیل، ارتش اسرائیل به بررسی توانایی های جنگی خود در برابر ایران و حزب الله، پس از انتشار انتقادهایی در مورد آن می پردازد

به دنبال بحثی که در روزهای اخیر پیرامون میزان آمادگی ارتش اسرائیل برای مقابله با تهدیدهای خارجی جریان دارد، ارتش تصمیم گرفت یک هیات بازرسی ویژه برپا کند که این موضوع را مورد بررسی دقیق قرار دهد. ولی آگاهان امور ابراز ناخرسندی کرده و می گویند که لازم است چند تن از کارشناسانی نیز که جزو ارتش نیستند، در این بازرسی شرک کنند و در تهیه گزارش نقش داشته باشند.

رئیس نهاد شکایات سربازان در ارتش اسرائیل ژنرال خیره یتسحاک بریک، اخیرا این نگرانی را مطرح ساخته که ارتش اسرائیل برای رویاروییِ همزمان با خطرات نظامی حکومت ایران از سوریه، حزب الله از خاک لبنان و حماس از نوار غزه آمادگی لازم را ندارد و موضوع های زیادی هست که باید مورد بازنگری قرار گیرد و کمبودها جبران شود.

این گزارش با واکنش قاطع رئیس ستاد کل و امیران ارتش روبرو گردید که با فرستادن نامه مشترکی برای دولت، تاکید کردند که ارتش اسرائیل از همه آمادگی های لازم برای رویارویی با خطراتِ همزمان، آمادگی کامل دارد. ولی در روزهای اخیر، ژنرال گادی آیزنکوت رئیس ستاد احساس کرد که این نامه کافی نبوده و اکنون یک هیات از کارشناسان نظامی داخلِ ارتش را مامور این بررسی کرده است.

رئیس پیشین بازرس کل نهادهای امنیتی که چهار ماه پیش ماموریت او پایان یافت، تصمیم فرمانده ستاد کل را مورد انتقاد قرار داد و گفت که شایسته بود که یک یا چند شخصیت بیطرف، که عضو ارتش نیستند نیز، در این هیات بازرسی عضویت می یافتند.

ارتش اسرائیل بازها این احتمال را که این سرزمین از سه جهت مورد حمله همزمان قرار گیرد، مورد توجه قرار داده و رزمایش های لازم را به عمل آورده است. برخی از امیران نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل، با ابراز پشتیبانی از ژنرال آیزنکوت، می گویند که گفته های رئیس ستاد کل کاملا مستدل و منطقی می باشد. ولی ژنرال ذخیر یتسحاک بریک رئیس نهاد رسیدگی به شکایات سربازان، در یک گزارش ۲۵۰ صفحه ای، به یک رشته کاستی ها و کمبودها در ساختار کنونی ارتش اشاره کرده که باید مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس ستاد کل ارتش اعلام کرده که ریاست کمیسیون بازرسی داخلی را ژنرال های ذخیره ایلان هاراری و آوی میزراخی به عهده خواهد داشت

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy