Saturday, Sep 29, 2018

صفحه نخست » ام القرای جهان اسلام دیگر به درد نمازخواندن هم نمیخورد!

imam_092818.jpgامیرفرشاد ابراهیمی - ایران بریفینگ / در ساعات اول بازگشت آیت‌الله خمینی از فرانسه به ایران، او سخنرانی‌ای در بهشت‌زهرا انجام داد که درواقع باید آن را «مانیفست جمهوری اسلامی» بخوانیم.

بنیان‌گذار جمهوری اسلامی در آن سخنرانی گفت: علاوه بر اینکه زندگی مادی شمارا را می‌خواهیم مرفه بشود زندگی معنوی شمارا هم می‌خواهیم مرفه باشد. شما به معنویات احتیاج دارید معنویات ما را بردند این‌ها. دل‌خوش نباشید که مسکن فقط می‌سازیم آب و برق را مجانی می‌کنیم اتوبوس را مجانی می‌کنیم دل‌خوش به این مقدار نباشید معنویات شمارا روحیات شمارا عظمت میدیم. شمارا به مقام انسانیت می‌رسانیم... ما هم دنیا را آباد می‌کنیم هم آخرت را.

او پس‌ازآنکه مدل‌های پیشنهادی خود را از رفاه مادی و آرامش معنوی ارائه داد به کاخ دادگستری و بانک‌ها در رژیم پهلوی اشاره کرد: در دادگستری کاخ درست‌شده است لاکن دادگستری نیست دادخواهی نیست فقط کاخ است بانک‌ها به‌تدریج باید تعدیل بشد و ربا به‌کلی قطع بشد.

آیت‌الله خمینی وعده برچیده شدن کاخ دادگستری و ظلم و اجحاف به مردم را داد و از تعطیلی ربا در بانک‌ها هم‌سخن گفت و دریکی از اصلی‌ترین فراز سخنانش به غرب تاخت و از سبک زندگی و سیستم مدیریتی غرب به‌شدت انتقاد کرد: من باید که به مصادر امور بگم که اخطار کنم که آن‌قدر ضعف نفس به خرج ندید دنبال این نباشید که فرم غربی پیدا کنیم بیچارگی ما این است که دنبال این هستیم که فرم غربی پیدا کنیم. دادگستری ما دادگستری غربی باشد قوانین ما قوانین غربی باشد آن‌قدر ضعیف‌النفس نباشید اونهائی که فرم غربی را بر فرم الهی ترجیح می‌دهند این‌ها از اسلام اطلاع ندارند اونهائی که میگن نمی‌شد اسلام را در این زمان پیاده کرد برای این‌که اسلام را نشناخته‌اند نمی فهمن چه میگن...غرب ما را خار کرد غرب روحیات ما را از بین برد ما را غرب‌زده کردند ما این غرب‌زدگی را می‌زداییم تمام آثار غرب را تمام آثار فاسده تمام اخلاق فاسده غربی را خواهیم زدائید. ما یک مملکت محمدی ایجاد می‌کنیم.

اکنون در آستانه چهل‌سالگی محصول آیت‌الله خمینی هستیم، کاخ دادگستری نه‌تنها برچیده نشد که دست بر قضا «مجتمع قضایی امام خمینی» نام گرفت و هرروز خبر از فساد و رشوه و جنایت در قوه قضائیه به گوش می‌رسد، در سال ۱۳۵۱ سود بانکی برای تسهیلات مالی از ۶ تا ۱۰ درصد بود این همان «ربا» بود که آیت‌الله خمینی به‌شدت به آن می‌تاخت، در سال ۱۳۶۲ و باگذشت ۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی قانون بانکداری بدون ربا در مجلس شورای اسلامی تصویب شود و قرار شد به‌جای «ربا» من‌بعد به آن «کارمزد بانکی» گفته شود، مابقی تسهیلات بانکی هم همچون حساب پس‌انداز، سپرده کوتاه‌مدت و بلندمدت، وام بلندمدت و کوتاه‌مدت، وام بازرگانی یا تجارت و... تماماً نامشان عوض شد و بجای آن‌ها از کلمات و عناوین اسلامی استفاده شد، به تسهیلات بانکی «عقود اسلامی» گفته شد و حساب پس‌انداز به «قرض‌الحسنه» خوانده شد و دیگر سپرده‌ها و تسهیلات نیز القاب اسلامی همچون «قرض‌الحسنه بلندمدت و کوتاه‌مدت، جعاله، خرید دین، مزارعه و مساقات و...» نام گرفت.

پس‌ازآن «کارمزد» از نهایت ۱۰% پیش از انقلاب به ۲۱% رسید و نهایت با تدوین برنامه توسعه پنج‌ساله سوم (۱۳۷۹ ـ ۱۳۸۳) به ۴۳% و اکنون نیز از ۷۴% تا ۸۷% است!

از سوی دیگر مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی سال گذشته در خرداد ۱۳۹۶ با تأکید بر اینکه سن فحشا در ایران پایین است از رکورد سن دختران فراری ۹ سال خبر داد و وضعیت فساد جنسی را بحرانی اعلام کرد، بنا به گفته این مقام مسئول: بر اساس آمار به‌دست‌آمده از دختران فراری در شهر تهران، میانگین سن دختران فراری ۹ تا ۱۷ سال است.

از سوی دیگر، دکتر قرایی رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران اواسط سال ۱۳۹۴ اعلام کرد که در حال حاضر سن روسپی‌گری در ایران حدود ۸-۱۰ سال کاهش‌یافته و از سن ۲۰ تا ۳۰ سال به ۱۲ تا ۱۸ سال رسیده است، وی البته این کاهش سن را مربوط به افزایش برخی آسیب‌های اجتماعی نظیر افزایش طلاق، تنوع‌طلبی مردها، عدم امکان ازدواج، اعتیاد، بیکاری و .... دانست.

یک کارشناس آسیب‌های اجتماعی نیز آمار مراکز فحشا در سطح شهر تهران را ۸۰۰۰ باند اعلام کرد، معینی کارشناس آسیب‌های اجتماعی، در همایش بررسی آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه علامه طباطبایی در اردیبهشت ۱۳۹۷ گفته: طبق آمار در مدت ۷ سال متوسط سن فحشا از ۲۸ سال به زیر ۲۰ سال رسیده و در حال حاضر کف این سن تا ۱۳ سالگی پایین آمده یعنی در میان نوجوانان به‌طور روزافزونی گسترش‌یافته است.

01.jpg

این حاصل ۳۹ سال «مانیفست جمهوری اسلامی» آیت‌الله خمینی است، او و همچنین جانشینش آیت‌الله خامنه‌ای بارها و باافتخار از جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان نگین عالم تشییع و «ام القرای جهان اسلام» نامبرده، از آیت‌الله خامنه‌ای در رسانه‌های رسمی جمهوری اسلامی اکنون به‌عنوان «ولی امر مسلمین جهان» یاد می‌شود.

اکنون آن «زندگی معنوی» و «مقام انسانیت» به‌گونه‌ای شده است که حتی نزدیک‌ترین فرد به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، امام خمینی معتقداست که «ام القرای اسلام» دیگر حتی به درد نمازخواندن هم نمی‌خورد.

02.jpg
در حال خواندن نماز با کیفیت در کانادا

نعیمه اشراقی، نوه دختری روح‌الله خمینی، درباره دلایل زندگی دخترش در کانادا می‌گوید: برای چی نباید دخترم را بفرستم کانادا؟ آنجا شرایط و فضایی دارد که دختر من می‌تواند ایمان و اعتقاداتش را محکم‌تر کند. کیفیت نمازی که در کانادا می‌خواند به‌مراتب بیشتر از ایران است. تابه‌حال چندین جلد مفاتیح برایش پست کردم. عمراً اگر اینجا این‌قدر دعا می‌خواند. من خودم هم از شرایطی که برای ایران به وجود آمده ناراحتم ولی کاری از دستم برنمی‌آید

سخنان نوه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی را درواقع باید پایان «مانیفست جمهوری اسلامی» و وعده‌های آرمانی و چه‌بسا پوچ آیت‌الله خمینی دانست، نظامی که نه‌تنها نتوانست رفاه مادی و معنوی به ارمغان بیاورد بلکه شهروندانش را به حضیض ذلت و فسادی رساند که کارگزار تربیتی‌اش خود اذعان به سن فحشاء ۹ و ۱۲ سالگی دارد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy