Sunday, Sep 30, 2018

صفحه نخست » ولایتی به مردم: از یمنی‌ها یاد بگیرید که نان خشک می‌خورند

velayati_093018.jpgعضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در شرایط فعلی دنیا که غیرقابل پیش‌بینی به نظر می‌آید، چاره این است که به فکر خود باشیم و به هیچ کس و هیچ کشوری اطمینان نکنیم مگر این‌که از همکاری و همراهی آن اطمینان قطعی داشته باشیم

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر ولایتی در همایش هفته دفاع مقدس که صبح روز سه‌شنبه در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد گفت: کشور ما به لحاظ جغرافیایی همواره مورد طمع بوده و مردم ایران نیز همواره از آن دفاع کرده‌اند. از یونان و روم دیگر خبری نیست و کمتر کشوری است که سابقه ایران را به لحاظ فرهنگی داشته باشد و با این همه تهاجمی که انجام شده کشورمان و فرهنگ‌مان حفظ شده است. ایران از زمان صفویه تا الان، 25 جنگ و 11 توافق صلح داشته‌ است.

وی ترامپ را هفت‌تیرکش افسارگسیخته و کابوی آمریکایی خواند و افزود: کار به جایی رسیده است که کشور کوچکی مثل مالدیو را ترامپ تهدید به تحریم می‌کند یا برای دنیا و کشورهای بزرگ و کوچک شاخ و شانه می‌کشد. امروز با وضع بی سر و سامانی مواجهیم که از قرن 20 تا کنون بی‌سابقه است. این مرد (ترامپ) مخبط (پریشان عقل) کاباره‌دار، کازینودار به جان دنیا افتاده است و در این شرایط چاره این است که به فکر خود باشیم و به هیچ کس و هیچ کشوری اطمینان نکنیم مگر این‌که اطمینان قطعی داشته باشیم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ادامه داد: ما نوعی از همکاری را در منطقه شکل دادیم که ابداع ایران است و با فکر و تدبیر مقام معظم رهبری پیگیری شد. ما همکاران فعال و نیمه فعال منطقه‌ای در میان کشورها داریم که می‌تواند نقطه قوت باشد.

وی با بیان این‌که دشمن به دنبال آن است که ما هسته‌ای و موشکی نباشیم و در منطقه نیز بروز و ظهوری نداشه باشیم گفت: پاسخ ما این است که اینجا خانه ماست و اینها حق ما هستند و این‌گونه نیست که اجازه بدهیم انگلیس و آمریکا در منطقه باشند اما ایران نباشد.

وی به دیدارهایش با مقامات روسیه و چین و حمایت آنها از ایران در شرایط تحریم اشاره کرد و گفت: تحریم‌ها و نیاز ما به دلار با حمایت این کشورها و استفاده از پول کشورهای دیگر در معادلات تجاری کم می‌شود. اما یک عده سعی دارند دلار را به همه چیز ربط دهند در حالی که فقط 20 درصد اقتصاد ما به دلار وصل است. پس ما می‌توانیم آینده‌ای روشن بسازیم و با بازگشت تحریم‌های آمریکا از پا نمی‌افتیم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل به مقاومت مردم یمن در برابر زورگویی‌های عربستان و متحدانش اشاره کرد و افزود: از یمنی‌ها یاد بگیریم که چگونه در برابر تهدید و تحریم مقاومت می‌کنند. به جای لباس لنگ می‌بندد و اسلحه به دست دارند و چند تکه نان خشک دستشان است با پای پیاده و سعودی‌ها از دست این‌ها عاجز شدند.

1557860714491.jpgولایتی در پایان گفت که "یقین بدانید عربستان از یمنی‌ها در یمن شکست خواهد خورد."

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy