Monday, Oct 1, 2018

صفحه نخست » نشنال اینترست: تحریم‌ها رفتار خرابکارانه ایران را تغییر نخواهد داد

trump.jpgسایت تلویزیون ایران فردا - وبسایت خبری- تحلیلی آمریکایی نشنال اینترست در گزارشی می‌نویسد تحریم‌های گسترده اقتصادی دولت ترامپ علیه جمهوری اسلامی، رفتار خرابکارانه آن را تغییر نخواهد داد.

در این گزارش آمده است: «پرزیدنت ترامپ در سخنرانی‌های خود در سازمان ملل از فرصت استفاده کرد و رژیم ایران را به‌خاطر آتش‌افروزی و بی‌ثباتی در سراسر خاورمیانه مورد محکومیت شدید و همه‌جانبه قرار داد. ترامپ با این موضع‌گیری‌های سرسختانه قصد دارد یک اجماع جهانی بر علیه حکومت ایران بوجود بیاورد تا از تحریم‌های واشنگتن بر علیه ایران حمایت کنند.

اکنون آثار مخرّب این تحریم‌ها بر اقتصاد ایران روشن شده است و به گزارش اخیر بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها تا امروز بیش از یک سوم از ۵۰۰ کمپانی معظم جهانی بازار ایران را ترک کرده‌اند.

با این حال اگرچه این تحریم‌ها حکومت و اقتصاد ایران را تحت فشار قرار خواهد داد، بعید به‌نظر می‌رسد که حکومت ایران را مجبور کند سیاست‌های خود را عوض کند.

و این به دو دلیل است: دلیل اول اینکه حجم و ابعاد این تحریم‌ها بیش از ا ندازه و غیرواقعی است و همواره راه‌های فراری از برخی از آنها برای ایران فراهم است. دلیل دوم آنکه رژیم ایران کنار گذاشتن کامل برنامه هسته‌ای و موشکی خود را در رابطه با امنیت خودش می‌بیند و آنها را ترک نخواهد کرد.

از آن گذشته، پس از خروج آمریکا از برجام ایران دیگر علاقه‌ای به ورود به مذاکره جدید با آمریکا برای رسیدن به یک توافق جدید ندارد. و این درحالی است که جناح‌های تندروی ایرانی حتی برجام را هم که آن همه امتیاز به ایران داده است قبول ندارد.

از این نظر، آمریکا می‌بایستی به‌جای درگیری مستقیم با حکومت ایران و تمرکز سیاست‌های خود بر روی فشار آوردن به آن، به تقویت روابط با کشورهایی که ایران قصد نفوذ و خرابکاری در آنها دارد بپردازد و از این راه ایران را به عقب‌نشینی وادارد.

در درازمدت، توسعه اجتماعی- اقتصادی در خاورمیانه کلید ثبات بخشی به آن و پایان جنگ‌های قومی و مذهبی آن خواهد بود که ایران در آتش آنها می‌دمد.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy