Monday, Oct 1, 2018

صفحه نخست » احمد منتظری: سپاه در ساک‌های حجاج مواد منفجره جاسازی می کرد

montazeri_093018.jpgالعربیه - احمد منتظری فرزند آیت‌الله منتظری در مصاحبه‌ای گفته است که سپاه پاسداران ایران در سال 1986 در ساک‌های حجاج مواد منفجره جاسازی کرد تا در مراسم مکه منفجر کنند.

فرزند آیت الله منتظری ماجرای ارسال اسلحه در آن زمان که عوامل جمهوری اسلامی بعدها تلاش کردند که سید مهدی هاشمی را به آن متهم کنند، عاری از حقیقت و یک تهمت بی اساس به مهدی هاشمی دانسته و تاکید کرده که این عمل کار سپاه پاسداران و با اشراف مستقیم علی اکبر هاشمی رفسنجانی بود.

سپاه در آن زمان مقدار 314 کیلو «تی ان تی» را برای خرابکاری و کشتن حجاج با هدف بی امن کردن مراسم حج و سپس مقصر دانستن پادشاهی سعودی در اداره حج به مکه می فرستند.

گفتنی است که آیت الله العظمی منتظری در 17 مهر 1365 برابر سال (1986) در نامه‌ای مفصل که به خمینی در رابطه با اتهامات و قضایای مربوط به پرونده سید مهدی هاشمی از جمله تهمت وی به ارسال مواد منفجره با حجاج نوشت.

آیت الله منتظری خطاب به خمینی نوشت:«اینک یک ناجوانمردی و بی تقوائی را هم بشنوید: «سپاه در وقت حج یك كار غلط ناروا انجام می دهد و از ساک‌های حدود صد نفر حجاج پیرمرد و پیرزن بدون اطلاع آنان سوء استفاده می كند به نحوی كه در عربستان در وقت حج آبروی ایران و انقلاب را بردند و آقای كروبی ناچار شد از ملک فهد طلب لطف كند، لابد حضرتعالی شنیده اید؛ آن وقت در همان كشور بعضی زمزمه راه می اندازند كه خوب است بگوئیم از طرف سید مهدی هاشمی بوده، و یک نفر از شش نفر افراد سپاهی كه متصدی این كار غلط بوده اند آمد نزد من و به من گفت مسئول من در سپاه اصرار می كند كه بگویم از طرف سید مهدی هاشمی این كار انجام شده، و در مجلس و هیأت دولت و محافل دیگر هم شایع كردند، اینك آنان كه در سپاه این كار غلط را انجام داده اند و در وقت حج آبرویمان را بردند غیر قابل تعقیبند، و آقای حسنی و سید مهدی هاشمی باید تعقیب و محاكمه شوند»؟!

مطالب بیشتر در سایت العربیه

به گفته افرادی از خانواده آیت الله منتظری خمینی در آن زمان به نامه‌های منتظری جواب نداد یا اگر هم جواب داد اطرافیان او و سپاه و وزارت اطلاعات مانع رسیدن آن نامه‌ها به آیت الله منتظری شدند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy