Wednesday, Oct 3, 2018

صفحه نخست » فارین پالیسی: آیا حمله اهواز رژیم ایران را از سقوط نجات داد؟

ahvaz.jpgسایت تلویزیون ایران فردا ـ نشریه فارین پالیسی در گزارشی پیرامون حادثه تروریستی اهواز در هفته گذشته می‌نویسد این حمله به احساسات ناسیونالیستی در ایران دامن زده و رژیم حاکم در اوج نارضایتی عمومی از این مسأله سوءاستفاده می‌کند.

در گزارش فارین پالیسی آمده است: «همچنانکه در سراسر کشورهای جهان هم اتفاق افتاده است، حمله تروریستی در اهواز مردم کشور را به زیر پرچم ملی‌گرایی خود متحد کرده است. در طول دو دهه گذشته احساسات ملی‌گرایانه ایرانی‌ها به علت مخالفت با ایدئولوژی اسلام‌گرایی رژیم حاکم بر ایران رشد کرده بود. این احساسات ملی‌گرایانه در سال‌های اخیر نیز به علت دخالت‌های حکومت در کشورهای عربی و حمایت از شبه‌نظامیان غیرایرانی نوعی احساسات ضدعربی را در میان ایرانیان برانگیخته است.

در دو دهه گذشته بسیاری از ایرانیان برای ابراز این احساسات به زرتشتی‌گری و فروهر نماد پرشین بودن روی آورده‌اند که هویت ایرانی قبل از اسلام آنها را برجسته می‌کند. بازدید از بناهای تاریخی و نگاه به شکوه گذشته ایران در میان مردم ایران محبوبیت پیدا کرده و رژیم شدیداً اسلامی تلاش دارد این احساسات ملی‌گرایانه را به نفع خود مصادره کند.

حمله تروریستی اهواز در روز پر معنایی اتفاق افتاد که سالگرد آغاز جنگ هشت ساله ایران و عراق بود. رژیم حاکم بر ایران که با بحران مشروعیت روبرو شده است اکنون سعی دارد سپاه پاسداران را یک سازمان ناسیونالیستی نشان دهد که از همه ایرانیان محافظت می‌کند و تنها حامی اسلامیست‌های حکومتی نیست. حمله اهواز اکنون یک فرصت طلایی را برای سپاه فراهم کرده است که از خود چنین تصویری را برای مردم ایران نشان دهد».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy