Thursday, Oct 4, 2018

صفحه نخست » آگاهان اسرائیلی میگویند رئیس جمهوری جدید عراق یکی از دوستان یهودیان است

iraq_100418.jpgرادیواسرائیل نوشت: گرچه برخی رسانه های خبری ارزیابی کرده اند که رئیس جمهوری جدید عراق به حکومت اسلامی ایران تمایل دارد و گزینش او یک پیروزی برای دولت تهران محسوب می شود، منابع خبری اسرائیلی می گویند که ممکن است او یک دوست اسرائیل و یهودیان باشد.

پرزیدنت برهم صالح دو روز پیش سه شنبه به ریاست جمهوری عراق گزیده شد و برخی منابع خبری او را دوست نزدیک حکومت ایران توصیف کردند.

آگاهان اسرائیلی و یهودی که اوضاع عراق را از نزدیک دنبال می کنند، می گویند که پرزیدنت صالح با جامعه پرقدرت یهودیان ایالات متحده دوستی نزدیک دارد و از جمله در همایش سالیانه "اِیپاک" شرکت کرده است.

"اِیپاک" لابی پرقدرت اسرائیل در ایالات متحده و کنگره آن کشور به شمار می آید و در همایش سالیانه آن شمار زیادی از شخصیت های برجسته آمریکایی و بین المللی حضور می یابند که یکی از آنها فردی است که دو روز پیش به ریاست جمهوری عراق برگزیده شده است.

آگاهان اسرائیلی می گویند که پرزیدنت برهوم صلاح یک سیاستمدار هوشمند است که به نسل جدید تعلق دارد و مرد عمل است. آن ها گفتند که پرزیدنت صلاح از پیچ و خم سیاست در کشورش عراق، آگاهی کامل دارد و انتظار می رود که در بیرون آوردن عراق از مشکلات کنونی به موفقیت هایی دست یابد.

او تحصیلات خود را در ایالات متحده گذرانده و طبیعی است که برای آن کشور نیز احترام قائل است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy