Thursday, Oct 4, 2018

صفحه نخست » رکورد قیمت ویسکی شکست

wiskey_100418.jpgیک شیشه ویسکی یک میلیون یورو

دویچه وله - ویسکی "مکالان والریو آدامی ۱۹۲۶" در یک مزایده در ادینبورگ اسکاتلند به قیمت ۹۴۷ هزار یورو فروخته شد. خریدار این ویسکی گران‌قیمت اهل قاره آسیاست.

با یک میلیون یورو چه می‌توان خرید؟ یک ویلای مجلل در قلب اروپا؟ یک خودروی سوپر لوکس؟ قایق تفریحی؟ باغ؟ زمین؟ در یک مزایده در شهر ادینبورگ اسکاتلند این مبلغ برای یک شیشه ویسکی پرداخت شد.

ویسکی "مکالان والریو آدامی ۱۹۲۶" به مبلغ ۹۴۷ هزار یورو (۸۴۸ هزار و ۷۵۰ پوند) در این مزایده فروخته شد. این ویسکی ۶۰ ساله اسکاتلندی به یک خریدار آسیایی که از طریق تلفن در این مزایده شرکت کرده بود، فروخته شد.

یکی از اعضای شرکت بُن‌هامس که برگزارکننده این مزایده بوده گفته اهالی آسیا علاقه شدیدی به ویسکی دارند. به گفته او بین ۳۰ تا ۴۰ درصد خریداران ویسکی اهل این قاره هستند.

یک شیشه ویسکی از همین مارک نیز در ماه مه امسال به خریداری از هنگ‌کنگ به قیمت ۸۱۴ هزار پوند فروخته شد.

قیمت ۹۴۷ هزار یورو برای یک شیشه ویسکی، رکورد تازه‌ای در سطح جهان برای ویسکی است. کارشناس ویسکی شرکت بُن‌هامس گفته است: «ثبت این رکورد جهانی برای ما یک افتخار بزرگ است.»

مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

این شرکت تا کنون توانسته رکورد قیمت سه شیشه ویسکی را که در مزایده‌های قبلی فروخته شدند، به نام خود ثبت کند.

چرا ویسکی مکالان اینقدر گران است؟

مکالان یک کارخانه تولید ویسکی در شمال اسکاتلند است. ویسکی "مکالان والریو آدامی ۱۹۲۶" در سال ۱۹۲۶ تولید شده و پس از آن به مدت ۶۰ سال نگه داشته شده و پس از ۶۰ سال در شیشه‌ریخته شده است. در مجموع ۲۴ شیشه از این ویسکی تهیه شده است.

پتر بِلِک و والریو آدامی دو هنرمندی هستند که برچسب‌های روی شیشه این ویسکی را تهیه کرده‌اند.

مشخص نیست در حال حاضر چند شیشه از این ویسکی موجود است. به گفته شرکت بْن‌هامس، یک شیشه این ویسکی در جریان زلزله ژاپن در سال ۲۰۱۱ از بین رفت. حداقل یک شیشه نیز تا حالا باید مصرف شده باشد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy