Wednesday, Oct 3, 2018

صفحه نخست » تحلیلی جامع از روند رسیدگی به پرونده‌های سیاسی و امنیتی منتشر شد

dadgah.jpgمرکز حامیان حقوق بشر، در تازه ‌ترین انتشارات خود با عنوان «دادرسی عادلانه؛ بررسی روند رسیدگی به پرونده‌های سیاسی و امنیتی» به تجزیه و تحلیل چگونگی رسیدگی به پرونده‌های سیاسی و امنیتی در دادگاه‌های ایران پرداخته است.

هدف از این انتشارات بررسی قوانین موجود در مورد رسیدگی به جرایم «سیاسی و عقیدتی» و نحوه‌ی عملکرد دادگاه‌ها در رسیدگی به این گونه پرونده‌ها است. در این نوشتار آرای موجود در اینگونه پرونده ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است تا خواننده را با نحوه برخورد نهادهای امنیتی واستدلال قضات دادگاه‌های انقلاب با متهمین .سیاسی و عقیدتی آشنا ‌کند

این نوشتار شامل چهار بخش است. بخش اول به معرفی و شناساندن اصول کلی حقوقی تضمین کننده دادرسی عادلانه می پردازد. اصولی که باید در تمام مراحل تحقیق و رسیدگی توسط قضات و همه اشخاص درگیر در یک پرونده کیفری مورد توجه قرار گرفته و به دقت رعایت شود. بخش دوم در حد امکان به معرفی و شناساندن ضابطان دادگستری، حدود اختیارات آنها و مراجع دارای صلاحیت می‌پردازد. در بخش سوم به نحوه تشکیل پرونده‌های کیفری علیه فعالین سیاسی، اجتماعی و حقوق بشری اشاره می‌شود. و در بخش چهارم برخی از جرایم امنیتی را که تا کنون فعالین سیاسی، اجتماعی و حقوق بشری بیشتر با آنها مواجه شده‌اند را بیان کرده و این جرایم را با توجه به نمونه آرای صادر شده در این گونه پرونده‌ها مورد بررسی قرار می‌دهد.

این نوشتار را در بخش انتشارات مرکز حامیان حقوق بشر بخوانید.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy