Thursday, Oct 4, 2018

صفحه نخست » نمایش و همایش تکراری رهبر! خبری در راه است؟

100418A_top.jpgمحمدجواد اکبرین - کلمه

امروز «دهها هزارنفر از بسیجیان» را در ورزشگاه آزادی جمع کردند تا رهبری برای آنها از دشمن بگوید. ۱۸سال پیش هم در ماه محرم/اردیبهشت ۷۹ «دهها هزارنفر از بسیجیان» را در مصلای تهران جمع کردند؛ آن روز هم خامنه‌ای از دشمن گفت.

در اردیبهشت۷۹ در اوج فضای آزادی نسبی مطبوعات که پس از انتخاب خاتمی به وجود آمد رهبری تصمیم گرفت یک شبه دهها رسانه را تعطیل کند. اما نگران از پیامدهایش بود و نیاز به مانوری باشکوه از هوادارانش داشت.

چنان با عجله «بسیجیان» را از پایگاه‌ها و مدارس سراسر کشور به تهران آوردند که حواس‌شان به ظرفیت صحن سخنرانی در مصلای تهران نبود. تعدادی از شرکت‌کنندگان از جمله برخی دانش‌آموزان زیر دست و پا کشته شدند و تلویزیون آنها را «شهدای دیدار با ولایت» نامید و حتی با «خانواده‌های شهدا» مصاحبه کرد!

در آن سخنرانی خامنه‌ای گفته بود: «دشمن به‌جای رادیوها آمده در داخل کشور ما پایگاه زده! بعضی از این مطبوعاتی که امروز هستند، پایگاههای دشمن‌اند؛ ده، پانزده ‌روزنامه، گویا از یک مرکز هدایت میشوند/من بارها به مسؤولان دولتی تذکّر داده‌ام و به‌طور جدّی از آنها خواسته‌ام که جلوِ این وضعیت را بگیرند».

بعد از سخنرانی آن روز دهها روزنامه و مجله تعطیل شدند و میرحسین موسوی همان روزها آن را «توقیف فله‌ای مطبوعات» نامید. معلوم نیست قرار است این بار چه اتفاقی بیفتد که این نمایش و همایش را برگزار کرده‌اند.

akbarin_100418.jpgاو امروز یعنی ۱۸سال بعد از آن روز، همان حرفها را تکرار کرده و فقط به جای روزنامه‌ها، این بار اینترنت و فضای مجازی را نشانه رفته و گفته است : «دشمن امروز کاملا فعال است/امروز از تلویزیون، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و ⁧ #فضای_مجازی ⁩ علیه افکار عمومی ما استفاده می‌شود/کسانی که مسئولیت دارند با جدیت عمل کنند».

رهبری همچنین گفت: «می‌گویند فلانی از جوان‌های منحرف اطلاعی ندارد؛ نه مطلع هستم. بالاخره جوان‌هایی هم ریزش‌های ما هستند؛ حرف من این است که رویش‌های ما بر ریزش‌های ما غلبه دارند/برای شناخت صحیح ملت ایران باید به گروههای جهادی، بسیج سازندگی، اردوهای راهیان نور، راهپیمایی‌ها، مراسم اعتکاف و عزاداری‌های حسینی توجه شود.».

از قضا با ملاک‌هایی که خود او برای «انحراف» تعریف کرده است اکثریت جوانان کشور در حال «ریزش»اند! او پیش‌تر در ۱۹بهمن۹۶ هم به مسئولان توصیه کرد «مردم را اشتباه نگیرند: مردم همان کسانی هستند که حماسه ۲۲بهمن هر سال را بوجود می‌آورند، مردم همان‌ها هستند که روز ۹دی به میدان آمدند.مردم همین‌ها هستند. آنها را اشتباه نگیرید».

او بارها مردم را با این دوگانه‌ها توصیف کرده است؛ آن وقت دشمن را متهم می‌کند که در حال ایجاد تفرقه بین مردم است. اگر شناخت یک رهبر از جمعیت ۸۰میلیونیِ کشورش این است می‌توان حدس زد که شناخت و پیش‌بینی‌اش از آینده‌ی کشور تا چه اندازه درست است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy