Saturday, Oct 6, 2018

صفحه نخست » مدیرعامل فراری «سکه ثامن» دستگیر و به ایران منتقل شد

arrest_100618.jpgبی بی سی ـ نیروی انتظامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای از دستگیری فرهاد زاهدی‌فر مدیرعامل شرکت سکه ثامن در خارج از کشور و بازگرداندن او به داخل خبر داد.

پلیس ایران امروز شنبه ۱۴ مهر اعلام کرد که آقای زاهدی‌فر "با اقدامات فنی، عملیاتی و اطلاعاتی پلیس فتا در یکی از کشورها شناسایی و با همکاری پلیس بین الملل ناجا و قوه قضائیه بازداشت شده". در اطلاعیه پلیس آمده که وی "شب گذشته از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی به کشور بازگردانده شده است".

در اطلاعیه نیروی انتظامی، توضیح بیشتری در مورد کشور محل دستگیری و میزان همکاری آن کشور با انتقال فرهاد زاهدی‌فر به ایران ذکر نشده است.

این اطلاعیه در عین حال هشدار داده: "مجرمان و غارتگران بیت المال و اموال مردم را در هر مخفیگاهی حتی خارج از مرزهای میهن اسلامی شناسایی، دستگیر و برای تحمل مجازات قانونی، استرداد اموال و احقاق حق مال باختگان به کشور باز خواهند گرداند".

شبکه خبر تلویزیون ایران هم، امروز با انتشار ویدیویی از پیاده شدن فردی با چشم های بسته از هواپیما، از دستگیری آقای زاهدی‌فر با همکاری پلیس بین الملل (اینترپل) خبر داده است.

در گزارش خبری تلویزیون ایران، این فرد می گوید فرهاد زاهدی‌فر است و ضمن تایید خروج از کشور، می‌افزاید که قصد فرار نداشته و می‌خواسته به ایران بازگردد.

هفته پیش، پس از روزها گمانه زنی و اخبار تایید نشده درباره وضعیت مدیر سایت سکه ثامن، سرانجام عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، خروج این فرد از کشور را تایید کرد.

آقای جعفری دولت آبادی روز ۷ مهر گفت: "متاسفانه یک روز قبل از تشکیل پرونده قضایی متهم از کشور خارج شده و چند روز قبل از آن نیز همسرش را از کشور خارج کرد".

موسسه سکه ثامن به مدیریت فرهاد زاهدی فر در خرید و فروش آنلاین انواع سکه‌های طلا و همچنین طلای آب شده فعالیت داشت و هزاران کاربر از طریق سایت متعلق به او معامله می‌کردند.

دو هفته پیش قوه قضائیه ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از مدیران و دست‌اندرکاران این شرکت خواست خود را به دادسرا معرفی کنند.

پیش از آن غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران درباره مدیر سایت سکه ثامن گفته بود "حساب‌های مدیر این سایت مسدود شده" و او "ممنوع الخروج هم هست البته اگر خارج نشده باشد".

سکه ثامن که به نام شرکت "آریو پرگاس آیلین" به ثبت رسیده بود، به صورت آنلاین فعالیت داشت و در سال ۱۳۹۵ کار خود را شروع کرد.

چند رسانه رسمی در ایران در گزارش هایی شهروندان را تشویق به سرمایه گذاری از طریق سایت سکه ثامن کرده و یکی از محاسن آن را "خرید و فروش امن طلا" توصیف کرده بودند.

نیروی انتظامی در بیانیه امروز خود تاکید کرده که فرهاد زاهدی‌فر از طریق سایت سکه ثامن، در چند استان ایران از هزاران نفر صدها میلیارد تومان "کلاهبرداری" کرده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy