Saturday, Oct 6, 2018

صفحه نخست » فرمانده ارتش امریکا: روسیه و ایران تلاش می‌کنند نفوذشان را در افغانستان گسترش دهند

vetel.jpgالعربیه - ژنرال جوزف وتل، فرمانده ارتش ایالات متحده امریکا روز شنبه ۶ آکتوبر از تلاش ایران و رسیه برای گسترش نفوذشان در افغانستان انتقاد کرد.

این ژنرال امریکایی در گفتگو با صدای امریکا گفت، روسیه نشان می‌دهد که برای پایان جنگ در افغانستان تلاش دارد، در حالی که مسکو راهبرد رقابت با واشنگتن را در این کشور بازی می‌کند.

ژنرال وتل افزود: «فکر می‌کنم آنان (روس‌ها) یک راهبردی را دنبال می‌کنند تا با ما رقابت کنند و در هرجایی؛ چه در افغانستان، سوریه یا جای دیگری که می‌توانند نفوذشان را گسترش دهند. آنان (روس‌ها) با دادن اطلاعات غلط از جمله دربارۀ پشتیبانی ما از داعش، می‌کوشند روایتی را ایجاد کنند که خواهان آن هستند».

وتل، در ادامه گفت که ایران نیز برای گسترش نفوذش در افغانستان، هم با دولت افغانستان و هم با مخالفان این دولت بازی می‌کند.

این در حالی است که چندی قبل، معین سیاسی وزارت امور جارجه افغانستان نیز هشدار داده بود که اختلاف‌های امریکا و روسیه از اوکرایین به سوی افغانستان در حرکت است و اگر این رقابت‌ها رسمی شوند، برای افغانستان پیامدهای زیان باری خواهند داشت.

قابل ذکر است که که قبل از این نیز بارها مقام‌های افغانستان و ناتو روسیه و ایران را به حمایت از گروه طالبان در این کشور متهم کرده‌اند اما این اتهامات همواره از سوی ایران و روسیه رد شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy