Tuesday, Oct 9, 2018

صفحه نخست » نیکی هیلی از سمت سفیر آمریکا در سازمان ملل استعفا کرد

NH_100918.jpgرادیو فردا - شبکه خبری سی‌ان‌ان خبر می‌دهد که نیکی هیلی، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد، از سمت خود استعفا داده و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، نیز این استعفا را پذیرفته است.

این رسانه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که خانم هیلی صبح روز سه‌شنبه تصمیم خود را به اطلاع کارمندانش رسانده است.

از سویی دونالد ترامپ نیز در توییتی خانم هیلی را «دوست» خود نامیده و اعلام کرده که امروز ساعت ده و نیم صبح با وی در کاخ سفید دیدار خواهد کرد.

استعفای این مقام بلندپایه دولت ترامپ که دلیل آن هنوز مشخص نیست در حالی صورت گرفته که کمتر از یک ماه به انتخابات میاندوره‌ای کنگره باقی مانده است.

نیکی هیلی مواضع سرسختانه‌ای در مقابل ایران داشت و از طرفداران سرسخت انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس بود. وی هندی‌تبار و جمهوری‌خواه است که پیش از نمایندگی آمریکا در سازمان ملل، فرماندار کارولینای جنوبی بود.

خانم هیلی در طول مبارزات انتخاباتی از منتقدان دونالد ترامپ بود و در ابتدا از کاندیداتوری سناتور مارکو روبیو و سپس از سناتور تد کروز در میان دیگر نامزدهای جمهوری‌خواه حمایت کرد. با این حال در ادامه با دونالد ترامپ همراه شد و متعاقب پیروزی وی در انتخابات از تمایل خود برای عضویت در کابینه آقای ترامپ و تیم مشاور امنیت ملی آمریکا سخن گفت.

سی‌ان‌ان در گزارش دیگری عنوان کرده که دونالد ترامپ گفته است تا دو سه هفته آینده جانشین نیکی هیلی را تعیین می‌کند.

خبرگزاری بلومبرگ نیز به کنفرانس خبری آقای ترامپ پرداخته که پس از دیدار وی با نیکی هیلی انجام شده و در آن از خدمات خانم هیلی ستایش کرده است.

به گفته وی، نیکی هیلی تا آخر امسال در سمت خود می‌ماند و پس از آن کناره‌گیری خواهد کرد.

آقای ترامپ اظهار داشت که خانم هیلی شش ماه قبل به وی گفته که پس از دو سال خدمت در این سمت نیاز به استراحت دارد.

رئیس جمهور آمریکا افزود: «کار او عالی بود و ما در کنار هم اقدامات فوق‌‌العاده‌ای را به انجام رساندیم.»

این گزارش می‌گوید که استعفای نیکی هیلی شگفتی مقامات عالی کاخ سفید از جمله مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا» را به دنبال داشته است. حتی برخی این اقدام را چنین تعبیر کرده‌اند که او می‌خواهد برای دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شود. اما نیکی هیلی در کنفرانس خبری امروز خود این گمانه‌زنی را رد کرد و گفت که او در انتخابات دو سال بعد کنار دونالد ترامپ خواهد ماند.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy