Thursday, Oct 11, 2018

صفحه نخست » یک زن مصری تبار احتمالا سفیر آمریکا در سازمان ملل خواهد شد

Dunya_Pavel.jpgالعربیه ـ دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه ۹ اکتبر گفت که انتخاب دینا پاول مصری تبار که مسئول اجرایی بانک گلدمن ساکس است و بیشتر مشاور کاخ سفید بود را برای سمت سفیر جدید ایالات متحده در سازمان ملل متحد بررسی می‌کند.

نیکی هیلی سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل، سه‌شنبه استفعا داد و ترامپ هم این استعفا را پذیرفت.

ترامپ برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر این‌که دخترش ایوانکا را می‌خواهد برای این سمت برگزیند، رد کرد. رئیس‌جمهور آمریکا، ساعاتی پس از اعلام استعفای هیلی در کاخ سفید سخن می‌گفت.

ترامپ گفت که هیلی به او در اختیار جانشینش کمک خواهد کرد.

پاول در نخستین سال دولت ترامپ، معاون مشاور استراتژیک مشاور امنیت ملی آمریکا بود. او طرفی مهم در تلاش‌های دیپلماتیک در خاورمیانه به شمار می‌آمد.

او سپس به بانک گلدمن ساکس بازگشت، جایی که بیش از یک دهه فعالیت می‌گرد. بنا بر اطلاعات موجود در دانشکده کندی وابسته به دانشگاه هاروارد که در آن تحصیل می‌کرد، پاول ازمسئولان بلندپایه در وزارت امور خارجه آمریکا در دوره ریاست‌جمهوری جرج دبلیو بوش بود.

پس از آن‌که هیلی هنگام اعلام استعفایش در کاخ سفید از ایوانکا ترامپ و همسرش جارید کوشنر تمجید کرد، این گمانه‌زنی‌ها مطرح شد که احتمالا ایوانکا جانشین هیلی شود. اما ترامپ در کاخ سفید به خبرنگاران گفت با وجود این‌که ایوانکا مناسب این پست است، اما اگر او را انتخاب کند، متهم به تبعیض خواهد شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy