Friday, Oct 19, 2018

صفحه نخست » جست‌وجوی یک یک مزرعه برای یافتن بقایای جسد خاشقجی

search_101818.jpgاخبار جهان«اطلاعات دولت آمریکا از ماجرای خاشقجی بیشتر از آن است که وانمود می‌کند»

یورونیوز - در حالی که گمانه‌زنی رسانه‌های آمریکایی درباره ارتباط مستقیم محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی با ماجرای ناپدید شدن جمال خاشقجی دوچندان شده است، یک عضو مجلس سنای ایالات متحده آمریکا می‌گوید اطلاعات این کشور درباره این پرونده بیشتر از چیزی است که مقام‌های آمریکایی نشان می‌دهند.

بن کاردین، عضو دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس سنای ایالات متحده به بلومبرگ گفت مطمئن است که دولت آمریکا درباره این ماجرا به داده‌هایی بیشتر از آنچه نشان می‌دهد، دسترسی دارد. با این حال آقای کاردین معتقد است پرسش‌های بسیاری کماکان بی‌جواب مانده است و این کشور به تمام اطلاعات مورد نیاز در این پرونده دسترسی ندارد.

بسیاری از رسانه‌های ترکیه و آمریکا با توجه به شواهد موجود و به نقل از منابع اطلاعتی می‌گویند آقای خاشقجی احتمالا در ساختمان کنسولگری سعودی در استانبول به قتل رسیده است.

روزنامه نیویورک تایمز دو روز پیش عکسی را از یکی از محافظان محمد بن سلمان منتشر کرد که گفته می‌شود در روز ناپدید شدن آقای خاشقجی همراه با ۱۴ نفر دیگر از ریاض به استانبول سفر کرده بود. تصویر کارت‌های شناسایی این افراد از طربق رسانه‌های ترکیه به ان‌بی‌سی‌یورونیوز ارسال شد. با این حال با توجه به ناتوانی یورونیوز از تایید صحت این برگه‌های شناسایی، عکس این افراد در خبر منتشر شده، محو شده بود.

مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

روزنامه نیویورک تایمز روز دوشنبه به نقل از منابع آگاه اروپایی و آمریکایی گزارش کرد دستگاه‌های اطلاعاتی ایالات متحده بیش از پیش متفاعد شده اند که محمد بن سلمان ارتباط مستقیم با «ناپدید شدن» جمال خاشقجی در کنسولگری سعودی در استانبول داشته است.

ترکیه جست‌وجوی یک منطقه جنگلی و یک مزرعه برای یافتن «بقایای جسد خاشقجی»

پلیس ترکیه عملیات جستجوی خود را برای یافتن «بقایای جسد» جمال خاشقجی، روزنامه نگار ناپدید شده سعودی به یک جنگل در نزدیکی استانبول و شهری در کناره دریای مرمره گسترش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های آگاه ترکیه بازرسان در جریان تحقیقات خود از ساختمان کنسولگری و اقامتگاه کنسول عربستان سعودی نمونه برداری‌های گسترده‌ای کرده‌اند. به گفته این منبع، کار برای تشخیص دی‌ان‌ای جمال خاشقجی از این نمونه‌ها به زودی به نتیجه می‌رسد.

این منابع می‌گویند قاتلان آقای خاشقجی احتمالا برای از بین بردن بقایای جسد وی به جنگل بلگراد یا مزرعه‌ای در نزدیکی شهر یالوا در ۹۰ کیلومتری در حومه استانبول رفته‌اند.

مقام‌های پادشاهی سعودی کماکان منکر اطلاع از وضعیت این روزنامه نگار منتقد هستند که ظاهرا از کنسولگری عربستان خارج نشده است. ناپدید شدن و احتمالا قتل آقای خاشقجی، باعث شده تا جامعه جهانی فشار سنگینی بر ریاض برای تحقیق درباره این «جنایت» و مجازات عاملان بیاورد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که به نظر وی آقای خاشقجی کشته شده است. وی گفت که اگر این فرضیه درست باشد، واشنگتن عربستان سعودی را «به شدت تنبیه خواهد کرد.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy