Saturday, Oct 20, 2018

صفحه نخست » حمله یک سرباز به آرش صادقی در بیمارستان

arashsadeghi_101818.jpgصدای آمریکا - در حالیکه نهادهای حقوق بشری خواستار آزادی آرش صادقی زندانی سیاسی هستند، بنیاد عبدالرحمن برومند، از سازمان‌های مدافع حقوق بشر در گزارشی خبر داد که به جای آزادی او، سربازان آقای صادقی را کتک زده اند.

این بنیاد روز جمعه در گزارشی نوشت، آرش صادقی که به خاطر ادامه روند تومور سرطانی به بیمارستان امام خمینی تهران برده شده بود، مورد ضرب و جرح سربازان قرار گرفت.

بر اساس روایت بنیاد برومند، آقای صادقی در بیمارستان با چند شهروند احوالپرسی می کند اما سربازی که دستش با دستبند به صادقی وصل بود، می گوید «هماهنگ کرده‌ای به ملاقاتت بیایند؟ خیلی اتهام درست حسابی‌ای داری می‌خواهی برای ما هم داستان درست کنی؟» وقتی آقای صادقی به او معترض می شود که «اتهام من به تو ربطی ندارد»، سرباز به او حمله کرده و با ضربه به قفسه سینه، او را هل می دهد. در درگیری این دو، سرباز ضربه ای به دست تازه جراحی شده آرش صادقی می زند.

آرش صادقی از دو سال پیش به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی، توهین به رهبری، تشکیل گروه‌های غیر قانونی و تبلیغ علیه نظام به بیش از ۱۵ سال زندان محکوم شد.

او به تازگی به سرطان استخوان یا سارکوم از ناحیه بازو مبتلا شده و از ناحیه دست مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

343.jpg

هفته پیش کمپین حقوق بشر در ایران در بیانیه‌ای از مقام‌های حکومت ایران خواست آرش صادقی، زندانی سیاسی را آزاد کنند، چرا که این زندانی سیاسی «نیازمند مراقبت فوری و مداوم پزشکی است».

هادی قائمی، مدیر کمپین حقوق بشر در ایران، در این بیانیه که سه‌شنبه ۱۰ مهر منتشر شد، با اشاره به این‌که آرش صادقی «از همان اول اساسا نباید زندانی می‌شد»، گفته است که سازمان زندان‌ها و قوه قضاییه ایران وظیفه دارند تا «از وجود شرایط مناسب برای تمام زندانیان و بازداشت شده‌ها» اطمینان حاصل کنند، اما به گفته او این نهادها «در حفاظت از زندانیان، شامل آرش صادقی کارنامه بدی دارند.»

خانواده آرش صادقی پیشتر خبر داده بودند که او به «کندرو سارکوم، توموری بدخیم که می‌تواند منجر به سرطان شود» مبتلا شده است. این تومور تیرماه سال جاری تشخیص داده شد، اما مقام‌های زندان «مانع از دریافت مراقبت پزشکی و تخصصی» در خارج از زندان شده‌اند. آرش صادقی پس از نمونه‌گیری به زندان رجایی شهر بازگردانده شد و عفونت دستش شدید‌تر شده است.

سازمان عفو بین الملل و دیده‌بان حقوق بشر نیز چندی پیش خواستار اعزام فوری او به بیمارستان برای تشخیص تومور مشکوک به سرطان شده بودند.

مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

محرومیت از رسیدگی کامل پزشکی، پیشتر نیز موجب وخیم شدن وضعیت بیماری برخی زندانیان شده بود؛ از جمله علیرضا رجایی، زندانی سیاسی، که پزشکان پس از آزادی او از زندان به دلیل ابتلا به سرطان ناچار به برداشتن بخشی از صورت و تخلیه یک چشم او شدند.

آرش صادقی در دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی، توهین به رهبری، تشکیل گروه‌های غیرقانونی، و تبلیغ علیه نظام به ۱۵ سال حبس محکوم شد. همچنین قاضی دادگاه حکم ۴ سال حبس تعلیقی این زندانی ۳۲ ساله را اجرایی کرد. آرش صادقی ۳۲ ساله مشغول گذراندن حکم ۱۵ سال زندان خود برای فعالیت‌های مسالمت‌آمیز در زمینه حقوق بشر است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy