Saturday, Oct 20, 2018

صفحه نخست » اتحادیه عرب از تحقیقات سعودی در پرونده خاشقجی استقبال کرد

Khashoggi.jpgالعربیه - دبیرخانه کل اتحادیه عرب شامگاه شنبه ۲۰ اکتبر در بیانیه‌ای ضمن استقبال از اقدامات و روند شفاف‌سازی در تحقیقات سعودی انجام شده در پرونده خاشقجی هر گونه تلاش برای سیاسی کردن این پرونده و بهره برداری از آن به منظور تهدید، اعمال فشار یا تحریم‌ اقتصادی و سیاسی یا هر گونه اقدام‌های یک‌جانبه دیگر علیه پادشاهی عربی سعودی را مردود دانست.

به گزارش العربیه دبیرخانه کل اتحادیه عرب از فرمان‌های ملوکانه مهمی که در سحرگاه روز شنبه ۲۰ اکتبر از سوی خادم حرمین شریفین، ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود صادره شده و نیز بیانیه صادره از دادستانی کل پادشاهی عربی سعودی در خصوص پرونده جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی جان باخته استقبال کرده، از روند تحقیقات انجام شده از سوی سعودی تاکنون که نشان‌گر اصرار زیاد خادم حرمین شریفین برای آشکارسازی حقیقت حوادث اتفاق افتاده در این پرونده که افکار عمومی را به خود مشغول کرده است و همچنین اقدامات قانونی ضروری اتخاذ شده در این رابطه است، تمجید کرد.

علاوه بر این دبیرخانه کل اتحادیه عرب ضمن ابراز تسلیت و همدردی با خانواده و بستگان روزنامه نگار سعودی، جمال خاشقجی هر گونه اقدام جهت سیاسی کردن پرونده و بهره‌برداری از آن از سوی هر طرفی و به هر صورتی علیه پادشاهی عربی سعودی از جمله تهدید، اعمال فشار یا تحریم‌ اقتصادی و سیاسی یا هر گونه اقدام‌های یک‌جانبه دیگری علیه پادشاهی عربی سعودی را مردود دانست.

دبیرخانه کل اتحادیه عرب همچنین تاکید کرد پادشاهی عربی سعودی همواره رکن اساسی از ارکان امنیت و ثبات در دو سطح منطقه‌ای و بین المللی خواهد ماند.

دادستانی کل پادشاهی عربی سعودی شامگاه جمعه ۱۹ اکتبر ۲۰۱۸ اعلام کرد که جمال خاشقجی در جریان یک مشاجره در کنسولگری سعودی در استانبول جان باخته است.

دادستان سعودی همچنین اعلام کرد که در همین رابطه ۱۸ نفر مضنون، که همگی شهروند سعودی هستند، بازداشت شده و تحقیقات در ارتباط با این پرونده همچنان در جریان است تا همه زوایای حقیقت روشن شده و افراد مقصر در این حادثه به دست عدالت سپرده شوند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy