Monday, Oct 22, 2018

صفحه نخست » حمله به مطهری بر سر مقایسه قتل‌های زنجیره‌ای با قتل خاشقجی

motahari_102218.jpgدویچه وله - مطهری در مقاله‌ای کوتاه اقدام به مقایسه قتل‌های زنجیره‌ای با قتل خاشقجی کرده و گفته بود که اگر رسانه‌های آزاد وجود می‌داشتند، این قتل‌ها رخ نمی‌دادند. این موضوع بازتابی گسترده در شبکه‌های اجتماعی و در رسانه‌ها داشته است.

علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در یادداشت کوتاهی که در سایت "اعتماد" منتشر کرده بود به بازتاب موضوع قتل جمال خاشقجی اشاره کرده و آن را "معجزه رسانه‌های آزاد" نامیده است. مطهری بازتاب وسیع ناپدید شدن و سپس قتل این خبرنگار منتقد حکومت عربستان را جلوه‌ای از قدرت رسانه‌های آزاد دانسته است.

نایب رئیس مجلس با اشاره به پیگیری گسترده خبر ناپدید شدن این خبرنگار در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول گفته است کار به جایی رسید که «دیگر هیچ مقام سیاسی نمی‌توانست آن را پنهان کند یا پیگیری نکند، چون تبدیل به یک مطالبه جهانی شده بود».

مطهری در ادامه یادداشت خود با مقایسه بین پرونده قتل‌های زنجیره‌ای در ایران و قتل جمال خاشقجی می‌گوید: «در مثال مناقشه نیست، اما اگر در زمان قتل‌های زنجیره‌ای در ایران، ما رسانه‌های آزاد می‌داشتیم آن فجایع یا اتفاق نمی‌افتاد یا به آن شدت رخ نمی‌داد.»

حمله روزنامه "جوان" به مطهری

سایت "انتخاب" روز دوشنبه ۳۰ مهر (۲۲ اکتبر) به نقل از روزنامه "جوان" مقایسه پرونده قتل‌های زنجیره‌ای با قتل خاشقجی را "قیاسی نادرست" دانسته و مدعی شده که این مقایسه حکایت از "اشراف" نداشتن مطهری بر ماجرا دارد.

روزنامه "جوان" ضمن اشاره به این موضوع که قتل خاشقجی کار خود حکومت عربستان بوده و «در یکی از مراکز حکومتی آل‌ سعود» صورت گرفته، ادعا کرده که قتل‌های زنجیره‌ای در ایران "کار عوامل خودسر" بوده است.

مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

"جوان" نایب رئیس مجلس شورای اسلامی را در کنار نیروهای "ضدانقلاب و برانداز" قرار داده و می‌نویسد: «در چنین فضایی برخی کاربران ضد جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی تلاش کردند با پیش کشیدن موضوع قتل‌های زنجیره‌ای در دولت اصلاحات به قیاس آن‌ها با سلاخی جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان بپردازند. از ضدانقلاب و براندازان البته توقعی نیست، اما روز گذشته این قیاس مبتذل در صفحه یک روزنامه اعتماد (متعلق به الیاس حضرتی) و آن هم به قلم علی مطهری، نایب رئیس مجلس، دیده شد.»

باید یادآور شد که بسیاری از کاربران ظرف روزهای گذشته "انفعال" جمهوری اسلامی در قبال قتل جمال خاشقجی را در ارتباط با قتل‌های مشکوک و از جمله قتل‌هایی که در زندان‌های ایران روی داده مقایسه کرده بودند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy