Monday, Oct 22, 2018

صفحه نخست » به زودی اسدالله اسدی «نفوذی» یا «خودسر» اعلام می شود

khodsar_102218.jpgایران بریفینگ / «اسدالله اسدی» دبیر سوم سفارت ایران در اتریش در تاریخ ۱۱ تیرماه سال جاری توسط پلیس آلمان بازداشت شد. رسانه‌های غربی ۵ مهرماه از استرداد این دیپلمات ایرانی به بلژیک خبر دادند.

وی در حالی مقام سوم سفارت ایران در وین بوده است که پیشتر به عنوان راننده در دفتر نمایندگی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) فعالیت می کرده ، همین چرخش مسئولیت او از راننده بودن به دبیر سوم سفارت شدن جای تامل بسیاری دارد .

تحقیقات و اتهام‌های وارد شده به اسدی مربوط به طرح «بمب‌گذاری» در همایش سازمان مجاهدین خلق در نهم تیر ماه می‌ باشد، او متهم است به یک زوج ایرانی مقیم بلژیک سفارش داده بود به این همایش «حمله کنند».

این زن و شوهر نیز در حالی‌که ۵۰۰ گرم ماده منفجره بسیار قوی پروکسید استون، و یک چاشنی همراه داشتند، بازداشت شده بودند. پلیس در انتقال این مواد منفجره به این زوج، به اسدی مظنون است.

لازم به ذکر است که در ماه‌های اخیر دو دیپلمات دیگر ایرانی نیزبه اتهام دست داشتن در دو ترور مخالفین جمهوری اسلامی در هلند از این کشوراخراج شدند و یک دیپلمات ایرانی دیگر نیز از فرانسه به دلایل نامعلوم اخراج شد.

دستگاه دیپلماسی ایران در قبال همه این اخراج ها و همچنین بازداشت اسدالله اسدی نه تنها بنابر عرف جاری روابط دیپلماتیک دست به اقدام متقابل نزده بلکه ترجیح می دهد از کنار آنها با سکوت بگذرد .

مطالب بیشتر در سایت ایران بریفینگ

اما در کنارسکوت دستگاه دیپلماسی، جالب است که سفارت ایران در اتریش نیز هیچ واکنشی به اقدام درخصوص دیپلمات شاغل در این سفارت نداشته است!

در سایت سفارت ایران در اتریش، هیچ خبری درباره بازداشت این دیپلمات ایرانی نیست.در حالیکه اسدالله اسدی دبیر سوم سفارت ایران در اتریش است، این سکوت در سایت سفارت ایران در اتریش در حدی است که آن سه موضعگیری سخنگوی وزارت امور خارجه و تکذیب نقش ایران در عملیات بمب گذاری را هم درج نکرده و انعکاس نداده است ، ورای درج خبر «عبادالله مولایی» سفیر ایران در اتریش نیز تاکنون هیچ واکنشی نسبت به بازداشت دیپلمات زیر نظرش نشان نداده است.

01.jpg

نکته تأمل برانگیز و جالب اینجاست که در سایت سفارت ایران در اتریش ، «بیانیه وزارت خارجه در واکنش به رای دادگاه لاهه» منتشر شده است ولی هیچ خبری از واکنش دستگاه دیپلماسی به بازداشت دیپلمات ایرانی نیست!

در حساب توئیتری سفارت ایران در اتریش نیز هیچ خبری از بازداشت دیپلمات ایران در اروپا مشاهده نمی شود.

02.jpg

این سکوت بیش از آنکه محصول قبول اشتباه و یا پذیرش اتهام اسدی باشد با توجه به ادعاهای ایران در مورد آن دو زن و شوهر که آنها را نیز وابسته به سازمان مجاهدین دانسته ، به نظر می آید سیاست پیش داوارانه ای است نسبت به رای احتمالی دادگاه و یا عاقبت اسدالله اسدی ، ظاهرا تهران در نظر دادر نه تنها بطور کلی منکر نقشش در این برنامه باشد بلکه چه بسا در آینده ای نه چندان دور یا هویت اسدی را هم منکر بشود و یا نفوذی بودن و یا خودسر بودن وی را مطرح کند ، از همین رو منطقی است که هیچ دفاعی هم از نامبرده انجام ندهد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy