Monday, Oct 22, 2018

صفحه نخست » الجبیر: تمام مسئولان قتل خاشقجی دستگیر خواهند شد

jobair.jpgالعربیه - عادل الجبیر وزیر امور خارجه سعودی سه‌شنبه ۲۳ اکتبر در یک کنفرانس خبری دی اندونزی گفت که سعودی به اجرای تحقیق کامل در ماجرای قتل جمال خاشقجی پایبند است و تمام مسئولان این حادثه، دستگیر خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، الجبیر گفت، تمام گام‌های لازم برای تضمین عدم تکرار آن‌چه روی داد، برداشته خواهد شد.

پیش از این الجبیر روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز با تاکید بر اینک‌ه مرگ خاشقجی یک خطای بزرگ است، گفته بود که ملک‌سلمان بن عبدالعزیز برای محاکمه مسئولان مرگ جمال خاشقجی، شهروند سعودی که در استانبول جان باخت، مصمم است.

وزیر امور خارجه سعودی گفت که ولی‌عهد این کشور در جریان آنچه برای خاشقجی رخ داد نبود و گزارش‌های غیر دقیق درباره خروج این شهروند سعودی از کنسولگری، مقامات این کشور را به تحقیق در این باره واداشت.

او همچنین تاکید کرده بود کسانی که در قتل خاشقجی دست داشتند، «روابط نزدیکی» با محمد بن سلمان نداشتند. او در این باره توضیح داد: «تصاویر برخی از نیروهای دستگاه‌های امنیتی را نشان می‌دهد که گاهی اوقات به عنوان محافظ شخصی ولی‌عهد حضور داشتند. اما این مساله‌ای عادی است زیر آن‌ها به صورت چرخشی اقدام به حفاظت از مسئولان می‌کنند».

او درباره روابط کشورش با ایالات متحده آمریکا نیز گفت که روابط واشنگتن و ریاض فراتر از قضیه خاشقجی است و سعودی بلافاصله پس از حصول اطلاعات درباره با مرگ جمال خاشقجی، این اطلاعات را ارائه خواهد کرد.

عادل الجبیر در گفتگو با فاکس‌نیوز تاکید کرد که محققان سعودی در تلاش برای یافتن پیکر خاشقجی و روشن شدن موضوعی که رخ داده، هستند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy