Monday, Oct 22, 2018

صفحه نخست » تصاویر دیدار ملک سلمان و ولیعهد عربستان با خانواده خاشقجی

سایت العربیه نوشت: ملک سلمان بن عبدالعزیز سه‌شنبه 23 اکتبر در کاخ الیمامه ریاض با سهل بن احمد خاشقجی و صلاح بن جمال خاشقجی برادر و پسر جمال خاشقجی در حضور محمد بن سلمان بن عبدالعزیز ولی‌عهد، نایب رئیس شورای وزیران و وزیر دفاع سعودی، دیدار کرد. در این دیدار ملک سلمان و ولی‌عهد، ضمن امراز همدردی با خانواده مرحوم جمال خاشقجی، به آن‌ها تسلیت گفتند.

45458825.jpg

به گزارش بی بی سی رئیس جمهوری ترکیه امروز در مورد کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی در سرکنسولگری آن کشور در استانبول توضیحات بیشتری داده است.

روز سه‌شنبه، ۱ آبان (۲۳ اکتبر)، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در سخنرانی هفتگی برای نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه در پارلمان گفت که در نظر دارد جزئیات کشته شدن جمال خاشقجی را توضیح دهد. او گفت که قبل از کشته شدن جمال خاشقجی، دوربین‌های نصب شده در کنسولگری سعودی در استانبول برداشته شده بود اما دوربین‌های خارج از ساختمان، ورود این روزنامه‌نگار به داخل سرکنسولگری را ضبط کردند که نشان می‌داد او از این محل خارج نشد. وی افزود که روزنامه‌نگار سعودی توسط یک گروه متشکل از افرادی که از عربستان اعزام شده بودند همراه با کارکنان کنسولگری "به طرزی فجیعانه" به قتل رسید و سپس این پانزده نفر همراه با کنسول عربستان خاک ترکیه را ترک کردند.

رئیس جمهوری ترکیه با تاکید براینکه قتل خاشقجی از پیش برنامه‌ریزی شده بود، یادآور شد که در ابتدا مقامات سعودی اصرار داشتند که این روزنامه‌نگار پس از انجام امور اداری، از کنسولگری خارج شده اما بعدا پذیرفتند که او در این محل به قتل رسیده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy