Wednesday, Oct 24, 2018

صفحه نخست » سرنوشت گلایه‌های جهانگیری از دولت چه می‌شود؟

jahangiri_102318.jpgخبر‌های ضد و نقیضی درباره اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری مطرح است. صحبت‌های اخیر بار دیگر به شائبه اختلاف او با رییس‌حمهوری دامن زد و بحث استعفایش را مطرح کرد. واعظی، رییس‌دفتر رییس‌جمهوری اما همچنان کمرنگ شدن نقش جهانگیری را تکذیب می‌کند.

اعتمادآنلاین | سکوت نفر دوم دولت دوازدهم بالاخره شکست، نفر دومی که حالا با صحبت‌های اخیرش دست کم بیشتر روشن شد که ‌چندان هم اختیاراتی نداشته. اسحاق جهانگیری معاون اولی که به اعتقاد بسیاری سپر بلای روحانی است بعد از یک سال و چند ماه از آغاز به کار دولت، زبان باز کرد و در چند جمله از نقش کمرنگ خود در دولت گفت تا به شایعات و شنیده‌ها مهر تایید بزند.

او یکشنبه در روز ملی صادرات مباحثی را مطرح کرد که بسیاری از رسانه‌ها آن را «افشاگری» خواندند و تحلیلگران از اختلافاتی در دولت گفتند که حالا از زیر خاکستر سر بیرون آورده است.

اختلافاتی که شایعات آن پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 منتشر شد. بسیاری از این شایعات، منشا اختلافات را عدم تمایل روحانی برای حضور جهانگیری در انتخابات عنوان می‌کردند، اما درنهایت جهانگیری ثبت‌نام کرد و بعد از انتخابات هم مشخص شد که حضور او واقعا لازم بوده . او در مناظره‌های انتخاباتی قوی‌تر از انتظارات ظاهر شد و ناجی روحانی در مقابل حملات رقبا لقب گرفت.

اما همه این موضوعات موجب نشد تا شایعه اختلاف روحانی و جهانگیری تمام شود. در تمام روزهای دولت دوازدهم، سایه این شایعه با جهانگیری و دولت بوده، و کمرنگ شدن نقش معاون اول دولت در تصمیم‌گیری‌ها به آن دامن زده است.

در آغاز نوسانات ارزی، مطرح کردن ارز 4 هزار و 200 تومانی از سوی جهانگیری این شائبه به‌وجود آمد که سکان اقتصادی دولت را بار دیگر به دست گرفته است. هر چند عده‌ای عنوان کردند که او با این اظهارات دوباره سپر بلای حسن روحانی شد و حالا عده‌ای مثل عباس عبدی معتقدند آن اظهارت از جمله اشتباهات او بوده و کار را برای او سخت‌تر کرده است.

اگرچه غیبت او در نشست اقتصاددانان با روحانی از نظر رسانه‌ها و تحلیلگران مسئله مهمی تلقی نشد اما درنهایت صحبت‌های اخیر او نشان داد که اختلاف رییس و معاون اول عمیق‌تر شده و حتی برخی چهره‌های سیاسی مانند غلامحسین کرباسچی اعلام کردند که اگر به جای جهانگیری بودند و توانایی تغییر مسئول دفتر خود را هم نداشتند، حتی یک روز هم در دولت نمی‌ماندند البته چهره‌هایی مثل عبدالله ناصری و عباس عبدی شکستن سکوت جهانگیری را دیر هنگام خواندند و خروج از دولت در این موقعیت را برای او مناسب نمی‌دانند.

هرچند امروز محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری با توجهبه شایعات منتشر شده دوباره تاکید کرد که استعفای جهانگیری مطرح نیست.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy