Friday, Oct 26, 2018

صفحه نخست » رویترز: فرانسه یک "مامور اطلاعاتی ایران" را اخراج کرد

France_102618.jpgخبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که فرانسه به تازگی یک دیپلمات ایرانی را با ادعای حمله به تجمع مجاهدین در پاریس از کشورش اخراج کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع امنیتی و دیپلماتیک گفتند که فرانسه در پاسخ به طرح بمبگذاری در تجمع گروهک منافقین در ماه ژوئیه یک دیپلمات ایرانی را اخراج کرده است.

وزارت امور خارجه فرانسه روز دوم اکتبر با متهم کردن وزارت اطلاعات ایران به قرار داشتن پشت این ماجرا دارایی‌های متعلق به وزارت اطلاعات ایران در فرانسه و دو تبعه ایرانی را مسدود کرد.

بر اساس این گزارش، پنج منبع آگاه گفتند که وزارت‌خانه فرانسه یک ماه پیش نیز پا را فراتر گذاشته و یک دیپلمات ایرانی مستقر در پاریس را در رابطه با این پرونده اخراج کرده است. دو نفر از این منابع مطلع مدعی شدند که این فرد ایرانی وابسته به اطلاعات ایران بوده و تحت پوشش دیپلمات فعالیت می‌کرده است.

خبرگزاری فرانسه به نام دیپلماتی که در هفته‌های اخیر از فرانسه اخراج شده است، اشاره نکرده و تاکید می‌کند: اخراج این دیپلمات ایرانی در سکوت کامل خبری در محافل رسانه‌ای فرانسوی انجام شده است.

در عین حال، این خبرگزاری، به نقل از دو منبع مطلع، تاکید کرد: دیپلماتی که به تازگی از فرانسه اخراج شده یکی از ماموران دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران در پوشش یک مقام دیپلماتیک بوده است.

به گزارش ایسنا، چندی پیش نیز یک دیپلمات ایرانی دیگر با ادعای ارتباط با نقشه حمله به تجمع گروهک تروریستی منافقین در محلی در نزدیکی پاریس در ۳۰ ژوئیه در آلمان بازداشت و به بلژیک مسترد شد که در آنجا علیه وی اعلام جرم شد.

بلژیک ادعا می‌کند که این دیپلمات ایرانی با زن و مردی که اخیرا در این کشور به دلیل همراه داشتن حجم قابل توجهی مواد منفجره در خودروشان بازداشت شدند، در ارتباط است که قصد حمله به تجمع منافقین در منطقه‌ای در نزدیکی پاریس در ماه ژوئیه را داشتند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy