Friday, Oct 26, 2018

صفحه نخست » یکی از طرفداران ترامپ در رابطه با بمب های پستی بازداشت شد

arrest_102618.jpgبی بی سی - مقامات آمریکا از بازداشت یک نفر در فلوریدا در رابطه با بسته های پستی مشکوکی که برای منتقدان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا فرستاده شده، خبر دادند.

به گفته مقامات رسمی فرد بازداشت شده یک مرد ۵۶ ساله به نام سزار سایوک است.

تصاویر منتشر شده (+لینک) نشان می دهد او از طرفداران سر سخت ترامپ بوده.

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که آقای سایوک در یک مغازه قطعات خودرو در شهر پلانتیشن فلوریدا بازداشت شده است.

مقامات آمریکایی می گویند او مظنون اصلی است و برای دستگیری او از شواهد دی ان ای او استفاده شده است.

او سابقه خلافکاری دارد و با افرادی در نیویورک ارتباط داشته است.

CNN hasn't confirmed this is the same van, but user @thereal_mo01 has posted pictures of a van he says he saw in the same area... you can see the closeup... and just how political the stickers are pic.twitter.com/AOFhE8SLWG

تا کنون دوازده بسته کشف شده است. ساعاتی پیش دو بسته پستی مشکوک دیگر در آمریکا کشف شده است؛ یکی از بسته‌ها برای کوری بوکر، سناتور دموکرات آمریکا و جیمز کلاپر، رئیس سابق اداره امنیت ملی آمریکا فرستاده شده است.

بسته مربوط به سناتور بوکر در هنگامی کشف شد که پلیس در حال بازرسی از مرکز پست فلوریدا بود.

دومین بسته در اداره پست نیویورک کشف شد به آدرس شبکه سی ان ان بود و نام جیمز کلاپر، رئیس سابق اداره امنیت ملی آمریکا به عنوان گیرنده بسته روی آن نوشته شده بود.

این بسته‌ها که ظاهرا حاوی وسیله‌ای شبیه بمب‌های لوله‌ای است در پنج روز گذشته برای چند نفر از چهره‌های سرشناس دموکرات آمریکا و منتقدان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ارسال شده است.

باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا و رابرت دنیرو، بازیگر منتقد دونالد ترامپ از میان کسانی هستند که بسته پستی مشکوک به نام‌ شان فرستاده شده است.

پلیس به دقت در حال بررسی تصاویر ضبط شده بوسیله دوربین‌های حفاظتی در مرکز پست فلوریدا است. تیم های خنثی کننده بمب و همچنین سگ‌های تربیت‌شده برای کشف مواد منفجره هم در محل حاضر هستند.

آقای کلاپر در واکنش فوری به این خبر که هدف بسته‌های مشکوک بوده است به سی ان ان گفت: "هیچ تردیدی ندارم، این قطعا تروریسم خانگی است."

او افزود که "در این که این بسته ها آیا واقعا بمب هستند و قدرت انفجار دارند تردید وجود دارد اما ما باید فرض بگیریم که اینها واقعی هستند" او همچنین تاکید کرد که این مساله نمی‌تواند باعث شود منتقدان ترامپ سکوت کنند.

روز دوشنبه گذشته اولین بمب در منزل جورج سورس، چهره شناخته شده سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های انسان‌دوستانه در حوالی نیویورک کشف شد.

افرادی که تا عصر جمعه قرار بود این بسته‌های را دریافت کنند عبارتند از:

  • باراک اوباما، رئیس جمهور سابق - دموکرات
  • هیلاری کلینتون، وزیرخارجه سابق و رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ - دموکرات
  • جو بایدن، معاون رئیس جمهوری در دوران باراک اوباما - دموکرات
  • جان برنان، رئیس سابق سیا، منتقد جدی دونالد ترامپ
  • اریک هولدر، دادستان کل سابق در دوران باراک اوباما
  • مکسین واترز، نماینده دموکرات کنگره از ایالت کالیفرنیا
  • رابرت دنیرو، هنرپیشه سینما و از منتقدان جدی دونالد ترامپ
  • کوری بوکر، سناتور دموکرات آمریکا
  • جیمز کلاپر، رئیس سابق اداره امنیت ملی آمریکا

هیچ کدام از این بسته‌ها منفجر نشده و هنوز معلوم نیست که آیا آنها واقعا قدرت انفجاری داشته‌اند.

چرا این مساله تا این حد سیاسی شده است؟

همه بستههای پستی مشکوک به نام کسانی بوده است که از منتقدان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بوده‌اند.

کشف این بسته‌ها در حالی اتفاق افتاده است که کمتر از دو هفته تا برگزاری انتخابات میان دوره ای آمریکا مانده است و صحنه سیاسی آمریکا به شدت دو قطبی شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در واکنش به ارسال این بسته ها توییت کرد: جالبه چطور سی‌ان‌ان سطح پایین و بقیه می‌توانند هر انتقادی می‌خواهند از من بکنند و حتی به دروغ من را به خاطر این بسته ها سرزنش می‌کنند و به دروغ آن را با یازدهم سپتامبر و بمبگذاری‌های اوکلاهاما مقایسه می‌کنند، اما وقتی من از آنها انتقاد می‌کنم، عصبانی میشوند و فریاد می‌کشند: "این در شان رئیس جمهور نیست."

یک روز پیش‌تر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با هدف قرار دادن دوباره رسانه‌ها، از آنها خواست که برای آرام کردن اوضاع از آنچه او "اخبار جعلی و سیاه‌نمایی" می‌خواند دست بکشند.

آقای ترامپ روز چهارشنبه گفته بود: "امنیت مردم آمریکا بالاترین و مهم‌ترین اولویت من است. در چنین زمانی باید متحد شویم، کنار هم بایستیم و پیغامی واضح و غیرقابل‌انکار بفرستیم که تهدید و خشونت سیاسی از هر نوع آن در آمریکا جایی ندارد."

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy