Sunday, Oct 28, 2018

صفحه نخست » دیلی بیست: دیدار مقام های آمریکا، عربستان و کارشناس اسرائیلی برای براندازی رژیم ایران

beast_102718.jpgشفقنا - تارنمای خبری دیلی بیست گزارش داد؛ «احمد عسیری» مشاور ولیعهد سعودی که اکنون از جمله عوامل قتل روزنامه نگار «جمال خاشقچی» معرفی شده، سال 2017 در دیدار با مشاوران رئیس جمهوری آمریکا، درباره راهبردهایی با هدف براندازی حکومت ایران گفت و گو کرده بود. به گزارش شفقنا، این رسانه می نویسد که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی، عسیری را به نمایندگی از خود برای شرکت در مجموعه جلساتی فرستاد که پیش از مراسم تحلیف «دونالد ترامپ» و در ژانویه 2017 (دی ماه 1395) برگزار شد.

به گفته دیلی بیست، این دیدارها هم اکنون موضوع تحقیقات «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده روسیه در انتخابات گذشته ریاست جمهوری آمریکا است.

برمبنای گزارش این رسانه، در این دیدارها «جرج نادر» از جمله نزدیکان هیات حاکمه امارات، «جوئل زمِل» استراتژیست اسرائیلی در حوزه رسانه، «استیو بانون» و «مایکل فلین» مشاوران وقت رئیس جمهوری آمریکا و نیز برخی از دیگر اعضای تیم انتقال قدرت ترامپ حضور داشته اند.

برمبنای اطلاعاتی که در اختیار دیلی بیست قرار گرفته، موضوع دیدارها، بکارگیری راهبردهایی در حوزه های اقتصادی، اطلاعاتی و نظامی برای تضعیف و براندازی حکومت ایران بوده است.

در ماه های گذشته، گزارش های متعددی درباره دیدار محرمانه یک مقام ارشد عربستان از اسرائیل انتشار یافت. ولی این نخستین بار است که یک نشریه آمریکایی می نویسد که یک همایش سه گانه در خارج از اسرائیل برگزار شده که موضوع مورد بحث، امکان برانداختن حکومت اسلامی در ایران بوده است.

در ادامه گزارش آمده است که فرد دیگری نیز در نشست ها حضور داشت که جورج نادر نامیده می شود که دارای تابعیت دوگانه آمریکایی - لبنانی می باشد و با رهبران امیرنشین های مناسبات دوستانه ای دارد.

این دیدارها چند ماه پس از آغاز ریاست جمهوری پرزیدنت ترامپ برگزار شد. در آن هنگام رئیس جمهوری ایالات متحده مشغول تدوین سیاست و استراتژی خود نسبت به حکومت اسلامی ایران بود. گفته می شود که هدف از آن دیدارها تنظیم برنامه ای به هدف براندازی رژیم ایران، برای ارائه کردن به دولت جدید ایالات متحده بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy