Saturday, Oct 27, 2018

صفحه نخست » دادگاهی در مصر نویسنده و ناشر کتاب توهین‌آمیز به قذافی را به زندان محکوم کرد

736D3857-7ABA-4BAE-BA60-51E3B1CDA3D0.jpeg
دبی.العربیه نت فارسی
دادگاهی در مصر شنبه 27 اکتبر هر کدام از انیس الدغیدی، نویسنده و محمود المدبولی صاحب انتشارات المدبولی - الصغیر را به اتهام نشر کتابی توهین‌آمیز علیه معمر قذافی، رهبر فقید لیبی تحت عنوان «داستان من و حرامزاده» به تحمل 6 ماه زندان و دفع غرامت‌های مالی محکوم کرد.
خالد الزایدی، وکیل مدافع خانواده قذافی در اظهاراتی به العربیه. نت، گفت: «دادگاه تجدیدنظر در منطقه العجوزه واقع در استان جیزه مصر شنبه 27 اکتبر در پرونده شماره 2018/9940، رای به مجازات انیس الدغیدی، نویسنده مصری و محمود المدبولی صاحب انتشارات المدبولی - الصغیر صادر کرده و آنها را به اتهام نشر کتابی توهین‌آمیز علیه معمر قذافی، رهبر فقید لیبی به تحمل 6 ماه زندان و دفع غرامت‌ مالی به مبلغ 10 هزار پاوند مصری محکوم کرد».

وکیل مدافع خانواده قذافی گفت بنا بر حکم صادره از دادگاه این کتاب به دلیل محتوای توهین‌آمیز به رهبر لیبی و ضربه زدن به شهرت خانواده قذافی از تمامی انتشارات، توزیع‌کنندگان و کتابخانه‌ها و با هزینه افراد محکوم جمع‌آوری خواهد شد تا نسبت به توقف فروش و منع تداول آن اقدام شود.
خانواده قذافی از ماه فوریه گذشته اقدام به شکایت از تعدادی از نویسندگان و مسئولان سابق لیبی کردند که تلاش می‌کردند با نشر تألیفاتی توهین‌آمیز به زندگینامه معمر قذافی، رهبر فقید لیبی یا اعضای خانواده او در رسانه‌ها «توهین» کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy