Sunday, Oct 28, 2018

صفحه نخست » امام زمان ظهور کرد، ۱۰ آبان اتفاقی خواهد افتاد

zaman_102818.jpgبازنگاهی به اسکیزوفرنیا

شبکه بیان - فردی با نام فریبا کرمی از حدود بیست روز پیش اعلام نموده است که آخرین منجی بشریت (امام زمان) است و به راحتی خود را امام زمان می داند. وی توییتر و تلگرام را به عنوان رسانه های خود برای تبلیغات انتخاب کرده و در آن از همگان می خواهد که بین دهم تا چهاردهم آبان در انتظار واقعه ای باشند.

دانشنامه ویکی پدیا حدود 120 رفرنس تنها در خصوص بیماری اسکیزوفرنیا دارد که در تعریف نخست آن چنین آمده است:

اسکیزوفرنی یا به فارسی روان گسیختگی یا روان گسستگی ؛ که اکثر روانپزشکان و روانشناسان به آن سرطان خاموش نیز می‌گویند یک اختلال روانی شایع است که از ویژگی‌های بارز آن فقدان توانایی در اندیشیدن، عاطفه ضعیف، انجام رفتارهای نامعقول و ناتوانی در درک واقعیت است. البته باید اضافه شود که منظور از ناتوانی در درک واقعیت به معنای توهمات مغزی فرد بیمار می‌باشد . این بیماری در بین همهٔ بیماری‌های عمدهٔ روان‌شناختی از همه وخیم‌تر و شدیدتر می‌باشد و معمولاً خود را به صورت توهم شنیداری، توهم‌های جنون آمیز یا عجیب و غریب، یا تکلم و تفکر آشفته نشان می‌دهد، و با اختلال در عملکرد اجتماعی یا شغلی قابل توجهی همراه است و فرد را از همه جوانب زندگی عقب می‌اندازد.

این فرد که پیشتر مورد اقبال رسانه های جمهوری اسلامی بود و در برنامه «حالا خورشید» با اجرای رضا رشیدپور با عنوان دکتر و ورزشکاری که از او استقبال ویژه به عمل آمده، دعوت شده بود، حال مدعی است که مخاطبان زیادی دارد و دیگران را تشویق می کند که برای روز موعود آماده باشند.

امام زمانی که در ماه اکتبر اعلام موجودیت کرده، به پیروانش وعده داده است که «می آید» اما اگر نیامد، خلف وعده نکرده، بلکه راه را بر او بسته اند. او از دیگران می خواهد که در انتظار معجزه نباشند و خود «فریاد یا محمدا» سر دهند تا راه بر او باز شود.

وی همچنین حاکمین فعلی (علی خامنه ای) را حاکمین دروغین خواند که با آمدنش، او و دیگران کنار خواهند رفت.

کاربران شبکه های اجتماعی به تمسخر او پرداختند و بعضا اعلام کردند در برخی بیمارستان های روانی کشور، افراد دیگری هستند که خود را امام زمان و حتی خدا خوانده اند. برخی دیگر به شوخی از او پرسیده اند که ظرف 1400 سال گذشته کجا بوده است؟

فریبا کرمی ضمنا تعارفی با مخالفانش ندارد. از سویی اعلام می کند که یهودی و نصرانی برایش همه یکسان هستند و از سوی دیگر هر صدای مخالفی را "بلاک" می کند.

یکی از پژوهشگران مورد اعتماد ما در حوزه روانشناسی، حالات وی را هنوز اسکیزوفرنیا نمی داند بلکه او را دچار حالات «سایکوزیس» یا روان پریشی می داند که می تواند در نهایت منجر به فروپاشی ذهنی شود.

پیشتر در ایران دو فرد شناخته شده دیگر به نام های «محمد علی اکبری»، «محمدعلی طاهری» و «ابراهیم میرزایی» ادعاهایی مشابه این و به عنوان افرادی نجات دهنده داشته اند که می توانند انسان ها را از تمام بیماری ها بدون دخالت دارو و بدون نیاز به درمان برهانند. اگرچه امثال محمدعلی طاهری، صراحتا خود را منجی نخوانده اند اما طرفداران آنها در گوشه و کنار جرات کرده و رهبرشان را شکلی از محمد، پیامبر دین اسلام می دانند. همین موضوع در ارتباط با ابراهیم میرزایی صادق است به نحوی که هواداران وی در شهرهای مختلف ایران خصوصا در سال های 1388 و 1389 اقدام به پخش شبنامه کرده بودند که در آن وی را «آخرین منجی بشریت» می دانستند.

به نظر هوشمندی شخصی چون محمد ابن عبدالله در خصوص "آخرین پیامبر خدا" خواندن خود، دوام نیاورده است و پس از او افرادی پیدا شده و می شوند که خود را منجی دیگری بخوانند.

تبادل پیام بین امام زمان با نام فریبا کرمی که به نوعی ورزش رزمی علاقه دارد و مسلط نشان می دهد با جمعی از کاربران شبکه های اجتماعی ادامه دارد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy