Sunday, Oct 28, 2018

صفحه نخست » ابهامات مرگ کودک ۴ ساله؛ آن سپاهی که بود؟

IB_102818.jpgامیر سماوات / اختصاصی ایران بریفینگ

ایران بریفینگ چندی پیش گزارش کاملی ازآنچه در ماجرای حمله به رژه نیروهای مسلح در اهواز اتفاق افتاده بود منتشر کرد، حادثه‌ای تروریستی که در ۳۱ شهریورماه امسال به وقوع پیوست اما هنوز هیچ مقام مسئولی نسبت به آنچه به وقوع پیوسته گزارشی رسمی ارائه نکرده است.

مجلس به‌صراحت نیروهای امنیتی و نظامی را به قصور در انجام مأموریت متهم نموده و قوه قضائیه نیز از احضار و بازداشت چند نظامی و امنیتی که تعدادی از آن‌ها مقام ارشد می‌باشند خبر داده.

از میان همه خبرهای منتشرشده در مورد این واقعه اما خبر کشته شدن یک کودک ۴ ساله گنگ است، کودکی که جراحات سطحی برداشته و پس‌ازآن به بیمارستان حال وی مساعد بوده اما به دلایلی نامعلوم به بیمارستانی متعلق به سپاه پاسداران منتقل می‌شود و پس‌ازآن خبر «شهادتش» منتشر می‌شود!

از آن زمان تابه‌حال بسیاری از رسانه‌های جمهوری اسلامی همچنان شهادت این کودک ۴ ساله را دستمایه تبلیغات خودکرده‌اند و با تعدادی از نیروهای مسلح و به‌خصوص سرباز وظیفه‌ای که عکس‌هایی از وی در نجات خواهر آن کودک نقش داشته مصاحبه کرده‌اند.

از آن سرباز ارتشی در تلویزیون و همین‌طور در مراسم جداگانه‌ای در نیروی زمینی ارتش و همچنین در یک خبرگزاری از وی تجلیل شده است و همچنان بسیاری از رسانه‌ها باگذشت زمان با او مصاحبه می‌کنند.

خبرگزاری موج نیز با مجتبی محمدی این سرباز نیروی زمینی ارتش مصاحبه مفصلی انجام داده است که در کمال تعجب درحالی‌که عکس‌هایی از آن کودک ۴ ساله منتشرشده است که یک ستوان سوم سپاهی در حال انتقال اوست از این سرباز ارتشی به‌عنوان نجات‌دهنده آن کودک یاد می‌کند.

مطالب بیشتر در سایت ایران بریفینگ

پدر محمدطاها در مراسم تشییع فرزندش گفته بود: من آن سرباز ارتشی و دیگر سربازهای سپاه و نیروی انتظامی که اعضای خانواده‌ام را نجات دادند و عکاسان آن صحنه‌ها را، پیدا کردم و در آغوش کشیدم اما نتوانستم آن ستوان دوم سپاهی که محمدطاها را در بغل گرفته تا او را به آمبولانس برساند و از چهره‌اش پیداست که در دلش چه می‌گذرد، پیدا کنم.

در گزارش پیشین ایران بریفینگ نیز گفته‌شده بود که در این میان مفقود شدن آن پاسدار و نیامدنش به مراسم گسترده تشییع پیکر این کودک درحالی‌که طبیعتاً باید از کشته شدن آن فرزند مطلع شده باشد نیز محل تعجب است!

و اکنون به‌طورکلی تلاش برای حذف وی از صحنه بر تعجب و شبهات موجود می‌افزاید.

خبرگزاری موج، در توصیف مجتبی محمدی نوشته است: «او نخستین کسی است که شهید محمدطاها را در آغوش گرفته و با روسری خواهرش، زخم این شهید چهارساله را بسته بود»

در این گزارش خبرگزاری موج دو دروغ آشکار وجود دارد: اول آنکه در مصاحبه‌های اولیه که در گزارش کامل ایران بریفینگ نیز آمده است، خوانده‌ایم که خواهر محمدطاها با روسری‌اش پای او را بسته است و در عکس‌ها هم می‌بینیم که نه مجتبی محمدی سرباز ارتشی که آن سپاهی «مجهول‌الهویه» او را منتقل کرده و درواقع هیچ عکسی و خبری از حضور سرباز ارتشی در کنار آن کودک چهارساله وجود ندارد.

در همان عکس‌های مشهوری که از این فرزند ۴ ساله منتشرشده است فقط یک تیر به مچ پای چپ او اصابت نموده است که با روسری‌ای که مشخص‌شده است متعلق به خواهرش بوده بسته‌شده و خونریزی هم تا بندآمده و هیچ اثری از گلوله و یا خون‌ریزی شکم نیست، دو لکه خون دیگر بر روی شلوار اوست که مشخص است مربوط به او نیست و ظاهراً مربوط به مجروحان دیگر که می‌تواند مادر او باشد هست و یا در موقع بستن مچ پای او توسط خواهرش به روی شلوار مانده. خون‌ریزی مچ پای محمدطاها آن‌قدر جزئی است که خون حتی به روسری هم سرایت نکرده و نقش و نگار روسری به‌سادگی دیده می‌شود، دستکش کاملاً سفید این افسر سپاهی هم مؤید همین مطلب است!


این سؤال اکنون پررنگ‌تر می‌شود که این فرد سپاهی کیست؟ چرا هیچ خبری از او منتشر نمی‌شود و اصلاً او این کودک را به کجا دارد منتقل می‌کند؟ چرا نقش او کتمان می شود؟

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy